لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۳

رقابت «میلیارد دلاری» رئال مادرید و منچستر سیتی


رقابت برای ساختن بزرگترین تیم فوتبال جهان نشان‌دهنده امیدی برای حکومت فوتبال اروپا در سال‌های طولانی آینده است. به نظر می‌رسد در هر فصل رقابت برای ساخت تیمی فوق ستاره از نو شروع می‌شود. اما چرا بردن در این مسابقه مهم است؟

بر پایه یک گزارش تأیید نشده شیخ منصور بین زاید آل نهیان، مالک تیم منچسترسیتی برآوردهایی را شروع کرده است تا شاید بتواند تیم رئال مادرید را خریداری کند.

به نوشته رونامه ورزشی آس چاپ مادرید، این بیلیونر ساکن ابوظبی آماده شده است که یک میلیارد یورو برای خرید غول‌های اسپانیایی، که بزرگانی چون کاکا و کریستیانو رونالدو را در جمع خود دارد، پرداخت کند.

این روزنامه ورزشی اسپانیایی بی آن که به منبع خبر اشاره‌ای داشته باشد، ادعا کرده است: «شیخ منصور بن زاید آل نهیان با نمایندگان باشگاه در مورد پیشنهاد مبلغ یک میلیارد یورویی برای خرید باشگاه جلسه داشته است».

با این حال آس اضافه می‌کند که چنین معامله‌ای تقریباً غیرممکن است. رئال مادرید برای قبول چنین پیشنهادی به موافقت هواداران سهامدارش نیاز دارد تا مقررات موجود را تغییر دهد. در این صورت راه برای هر معامله‌ای هموار خواهد شد. هواداران در باشگاه رئال مادرید فراتر از شعار دارای قدرت فوق‌العاده‌ای هستند و بیشتر اعضای هیئت رئیسه و رئیس باشگاه با رأی آنان انتخاب می‌شوند.

آس اضافه می‌کند که جلسه بین شیخ منصور و فلورنتینو په رز، رئیس باشگاه رئال مادرید در اوائل سال ۲۰۱۰ انجام خواهد شد. بنا بر گزارش رسیده رئال در حال حاضر ۳۲۷ میلیون یورو بدهکار است.

اگر این طرح بتواند به مرحله عمل در آید، بی‌تردید زنگ خطر برای تیم منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس به صدا در خواهد آمد، جایی که روبرتو مانچینی ایتالیایی به تازگی سکان رهبری‌اش را در دست گرفته و مارک هیوز از سرمربیگری آن برکنار شده است.

برای سیتی این خطر وجود دارد که طبق مقررات یوفا، جامعه حاکم بر فوتبال اروپا، دو باشگاه متفاوت نمی‌توانند یک صاحب داشته باشند.

برای خرید در فصل‌های پیش رو آزادی یکسان نیست زیرا یوفا و فیفا به این واقعیت چشم دارند که نمی‌توانند بر خرج‌های تیم‌های مقروض احاطه داشته باشند، به ویژه تیم‌های طراز اول اروپایی. این می‌تواند چنین معنی داشته باشد که یک تیم با بهترین بازیکنان همه مهره‌های ارزنده‌اش را برای سال‌های متمادی حفظ کند.

بنا بر این در جنگ مالکیت اکنون این سؤال مطرح است که چه تیمی مزیت ارزنده داشتن مالکی پولدار را به دست می‌آورد و برنده احتمالی این مسابقه چه کسی خواهد بود؟

تیم فعلی رئال مادرید را کهکشانی‌های دوم نام گذاشته‌اند. این عنوان تازه پروژه‌ای برای ساختن تیمی است که ستارگان بسیار و به همان وسعت بدهی بالایی دارد.
XS
SM
MD
LG