لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۲

همسر مؤمنی: «حتی خبر ندارم اتهام او چیست»


عبدالله مؤمنی، در جریان موج گسترده بازداشت معترضان به نتایج انتخابات بازداشت شد.
عبدالله مؤمنی، در جریان موج گسترده بازداشت معترضان به نتایج انتخابات بازداشت شد.

عبدالله مؤمنی، سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران در زندان اوین زیر فشار شدید باز جویی قرار دارد. این را فاطمه آدینه‌وند، همسر آقای مؤمنی می‌گوید. آقای مؤمنی که در ستاد شهروند آزاد (مطالبه‌محوران حامی برنامه‌های مهدی کروبی) فعالیت می‌کرد، در جریان موج گسترده بازداشت معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. فاطمه آدینه‌وند، همسر عبدالله مؤمنی، در مورد آخرین وضعیت وی به پرسش‌های رادیو فردا پاسخ داده است.

  • رادیو فردا: خانم آدینه‌وند، تازین‌ترین اطلاعاتی که در مورد وضعیت همسر خود دارید، چیست؟

فاطمه آدینه‌وند: آخرين خبری که از آقای مؤمنی دارم مربوط به ۲۴ روز قبل است. او تماس گرفت و گفت با رسانه‌ها مصاحبه نکنيد و يک دست لباس شخصی برايم بياوريد و از آن روز به بعد ديگر اطلاعی از او ندارم.

  • آقای مؤمنی در حال حاضر در انفرادی است يا به بند عمومی منتقل شده است؟

آقای مؤمنی هنوز در انفرادی است و بازجويی‌اش تمام نشده است.

  • در ديداری که پيشتر با آقای مؤمنی داشتيد گفته بوديد که وزنش خيلی کم شده و صدايش به شدت می‌لرزيده و قدرت تکلم و راه رفتن را از دست داده بود. آقای مؤمنی در اين رابطه به شما توضيحی داد؟

او در اين باره چيزی نگفت، ولی فکر می‌کنم فشارهای شديد روحی و روانی که رويش بوده باعث چنين وضعيتی شده است.

  • آقای مؤمنی به شما توضيح نداد که در زندان بر او چه می‌گذرد؟

نه او چيزی به من نگفت، ولی خيلی لاغر شده بود و مشخص بود که به شدت تحت فشار است. موقعی که با من و بچه‌ها حرف می‌زد می‌لرزيد و صدايش گرفته بود.

  • خانم آدينه‌وند، اکنون بيش از دو ماه از بازداشت همسرتان می‌گذرد. دراين مدت پيگيری‌های شما در مورد وضعيت آقای مؤمنی به جايی رسيده است؟

پيگيری‌های ما به جايی نرسيده و هر جا می‌رويم به بن بست می‌خوريم و آنها به هيچکس جواب نمی‌دهند.

  • تا به حال به کدام مراجع قانونی مراجعه کرده‌ايد؟

من چند بار به دادگاه رفتم ولی گفتند اينجا هيچکس به شما جواب نمی‌دهد. زندان اوين هم که می‌روم می‌گويند ممنوع‌الملاقات است و اجازه نمی‌دهند او را ببينم.

  • علت آن را نمی‌دانيد؟

نه، من حتی خبر ندارم اتهام آقای مؤمنی چيست. او احتمالاً دست سپاه است.

  • شما چطور به اين نتيجه رسيديد؟

شيوه دستگيری و نحوه برخورد با آقای مؤمنی نشان می‌دهد که او دست سپاه است. او در طول اين چند سال سه بار بازداشت شده است. سال ۸۲ هم که بازداشت شد همين وضعيت روحی را داشت و آن زمان هم توسط سپاه دستگير شده بود، بنابراين من به اين نتيجه رسيدم که اکنون هم دست سپاه است.

  • در آخرين ديدار با آقای مؤمنی چقدر وقت ملاقات داشتيد؟

به ما ۱۰ دقيقه وقت دادند و يک دستگاه هم گذاشته بودند و صدای ما را ضبط می‌کردند. ما ۱۰ دقيقه با هم حرف زديم در حد احوالپرسی بچه‌ها که آن هم آقای مؤمنی به شدت می‌لرزيد و گريه می‌کرد. او در جواب من فقط گريه می‌کرد و نمی‌توانست چيزی بگويد و معلوم بود شديداً تحت فشار است.
XS
SM
MD
LG