لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۰

«هر بار در ایران اتفاقی افتاده، اسانلو را به انفرادی برده‌اند»


گزارش ها از ایران حاکی از انتقال منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، به بند شماره پنج زندان رجایی شهر کرج است؛ بندی که در آن، زندانیان متادونی و مبتلا به بیماری های هپاتیت و ایدز نگهداری می‌شوند.

آقای اسانلو حدود یک ماه پیش به سلولی انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل شد که در پی اعتراض‌های گسترده اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری، به بند شماره چهار این زندان بازگردانده شد.

این فعال کارگری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده است، سال گذشته از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد.

او در ماه‌های اخير چند بار از سوی برخی زندانيان عادی تهديد جانی شده است.

فاطمه گل‌گزی، مادر منصور اسانلو، در مورد دلیل مقام‌های زندان رجایی شهر کرج برای انتقال فرزندش به «رادیو فردا» می‌گوید که مقام‌های زندان گفته‌اند که دلیل انتقال این فعال کارگری به بند مذکور، این بوده است که او پیش از چهارشنبه سوری گفته بود که در این روز، تمام پتوها به آتش کشیده خواهد شد.

خانم گل‌گزی ضمن رد این موضوع بر این باور است که در ماه‌های اخیر، هر بار که اتفاقی در ایران افتاده، فرزندش به انفرادی منتقل شده و یا تحت شکنجه روحی قرار گرفته است.

گفت‌وگوی کامل رادیو فردا با مادر منصور اسانلو را بشنوید:
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG