لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۱

صدای دیگر؛ درخواستی برای آزادی زنان زندانی سیاسی


بند ویژه زنان در زندان اوین
بند ویژه زنان در زندان اوین
هشتاد و یکمین برنامه هفتگی «صدای دیگر»، به موضوعاتی مختلفی از جمله درخواست زهرا رهنورد برای آزادی زنان زندانی سیاسی، پرداخته است.

زهرا رهنورد در نوشتاری که در پایگاه اینترنتی « کلمه» منتشر شده بود، با بیان اینکه آزادی‌خواهی، دموکراسی طلبی و ترتیبات قانونی از مهم‌ترین مطالبات جامعه ایران در صد سال گذشته بوده است، بار دیگر خواستار آن شد که زندانیان سیاسی آزاد شوند.

در ادامه برنامه به فیلم مستند «زنان در کفن»، فیلمی که جایزه پروانه طلایی حقوق بشر را برای شادی صدر به ارمغان آورد، پرداخته شده است.

مستند «زنان در کفن» تلاش‌‏های چند فعال حقوق زنان در تهران و به ویژه شادی صدر را در کمپین «قانون بی ‌سنگسار» به تصویر کشیده است.

این فیلم که ساخته فرید حائری نژاد و محمدرضا کاظمی است، علاوه بر شرکت در چند جشنواره بین‌المللی، به تازگی در پارلمان کانادا نیز به نمایش در آمده است.

در ادامه برنامه این هفته صدای دیگر نیز، انتشار ای‌میلی در مورد استخدام زنان و دختران در یک مؤسسه رسمی در مشهد برای ارائه خدمات جنسی دست‌مایه گفت‌وگو با یکی از ساکنان شهر مشهد قرار گرفته است.

این شهروند مشهدی به سؤالاتی در مورد وضعیت صیغه در این شهر پاسخ می‌دهد.

هشتاد و یکمین برنامه صدای دیگر را بشنوید:
  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG