لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

منتقدان: دولت دروغ می‌گوید؛ احمدی‌نژاد: تهمت می‌زنند


تجمع سوگوارانه هواداران محمود احمدی‌نژاد در میدان ولی عصر تهران/ پنجشنبه ۷ خرداد ۸۸
تجمع سوگوارانه هواداران محمود احمدی‌نژاد در میدان ولی عصر تهران/ پنجشنبه ۷ خرداد ۸۸
با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم، رفته رفته انتقادهای نامزدهای منتقد دولت از اقدامات دولت نهم پررنگ‌تر می‌شود. در مقابل محمود‌احمدی‌نژاد نیز به دست کم گرفتن مردم متهم می‌کند.

رقابت‌های انتخاباتی در روز پنجشنبه رنگی ديگر داشت، يک طرف رقيب را به دروغگويی متهم کرد و طرف مقابل مخالفان را به يزيد و خوارج نهروان تشبيه کرد؛ در روزی که رنگ و بوی مذهبی هم داشت.

روز پنجشنبه معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهوری و رئيس سازمان محيط زيست در دولت محمد خاتمی، در بندر گز گفت: «دولت نهم مدام آمارهای غيرواقعی ارائه می‌دهد و به مردم دروغ می گويد.»

پيش از اين ميرحسين موسوی نيز در ديدار با گروهی از طلاب و روحانيون در استان آذربايجان شرقی دولت را به دروغ گفتن متهم کرده بود.

مهدی کروبی، نامزد ديگر اصلاح‌طلبان، نيز شامگاه چهارشنبه در بروجرد گفت: «هم اسلام، هم ايران و هم جمهوريت آسيب ديده است.»

احمد قابل، پژوهشگر مسايل دينی در تهران، در اين مورد به راديو فردا می‌گويد: «اينکه دولت فعلی متهم به دروغگويی می‌شود، به خاطر آمارهای غيرواقعی فراوانی است که در صحنه‌های مختلف از زبان رئيس دولت و حاميان آن شنيده شده است. متأسفانه در اين دوران خيلی هم پرگويی شده و رئيس جمهور درهيچ دورانی اين همه حرف نزده است.»

وی می‌افزايد: «اين همه از رشد و توسعه اقتصادی صحبت کردند، اما هيچ چيز در صحنه زندگی مردم ديده نشد و مردم به تدريج پی بردند که اين صحبت‌ها پايه و اساس درستی ندارد و واقعی نيست. من کاری به دولت ندارم، چون حتی مقام‌های بالاتر از دولت هم دروغ می‌گويند و گويی دروغگويی در جمهوری اسلامی واجب است. به عنوان مثال در مسايل اخير غزه، اين همه مجامع جهانی جنايات را محکوم می‌کردند اما باز هم مسئولان ما هر وقت سخنرانی می‌کنند می‌گويند که مجامع جهانی همه خفه شدند و هيچ اعتراضی نکردند.»

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی راديويی خود در شامگاه چهارشنبه گفت: «به بنده تهمت‌های متعدد از جمله دروغ، دزدی و بی‌عقلی زده‌اند. آنها مردم را دست کم گرفته‌اند.»

محمود احمدی‌نژاد در ادامه اشاره کرد که تا کنون به تهمت‌ها جواب نداده است.

احمد قابل در مورد صحبت آقای احمدی‌نژاد گفت: «آنها اگر می‌خواهند بگويند دروغی وجود ندارد بيايند از طرف افراد موجه مورد توافق دو طرف و بانک مرکزی، مدارک و اسنادی را بياورند که ثابت کند تمام ادعاهای آنها درست بوده است. اين مسئله آنقدر شور شده که خان هم فهميده و بزرگان خودشان هم به دولت اعتماد نکردند. شما ببينيد چرا جامعه مدرسين حوزه قم يا جامعه روحانيت مبارز تهران که همگی جزو طيف راست بودند، از دولت حمايت نکردند؟»

در سوی ديگر ماجرا محمود احمدی‌نژاد پيش از ظهر روز پنجشنبه به ميدان ولی عصر تهران رفت تا به اجتماع سوگواری هوادارانش بپيوندد. محمود احمدی‌نژاد متناسب با همين روز و مجلس گفت: «اگر عده‌ای مدام شمشيرها و نيزه‌های تيز کرده خود را فرود می‌آورند، بدانند ملت ايران پيرو حضرت زهرا و امام حسين است و ما سينه و گلوی خود را برای نيزه‌های شما آماده کرده‌ايم.»

کمی پيشتر حسين شريعتمداری مديرمسئول روزنامه کيهان نيز در اصفهان گفت: «صحنه عاشورا است ولی اين بار قرار نيست حسين شهيد شود، بلکه زمان هلاکت يزيدها و عمر سعدها است.»

احمد قابل با طرح يک سؤال در اين زمينه می‌گويد: «اگر مقصود اين آقايان رقبای انتخاباتی آنها است، بايد ديد آيا شورای نگهبان مورد تأييد همين آقايان، يزيد و خوارج را تأييد صلاحيت کرده که اين آقايان داد و بيداد راه انداخته‌اند و آيا سپاه عمر سعد و يزيد اکنون در صحنه انتخابات حضور دارند؟ يعنی کسی از فيلتر شورای نگهبان با شخصيت‌های اين چنينی رد شده است؟»
XS
SM
MD
LG