لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۷

پدر رکسانا صابری برای آزادی‌ دخترش به رهبر ایران نامه می‌نویسد


رکسانا صابری از شش سال پیش به عنوان خبرنگار آزاد در ایران مشغول به کار بوده است
رکسانا صابری از شش سال پیش به عنوان خبرنگار آزاد در ایران مشغول به کار بوده است
پدر رکسانا صابری خبرنگار آزاد بازداشت شده در ایران، با اعلام اینکه دخترش در وضعیت روحی خوبی به سر نمی‌برد، اعلام کرد که برای آزادی وی به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نامه خواهد نوشت.

به گزارش آسوشیتدپرس رضا صابری روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود، رکسانا از اینکه همچنان دربند است و همین طور از این که ممکن است در طول تعطیلات دو هفته‌ای آغاز سال نو ایرانی نیز در زندان بماند، دچار افسردگی و دلسردی شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی دخترش گفت:«حال رکسانا زیاد خوب نیست.»

رضا صابری همچنین از تلاش سفارت ژاپن در آمریکا برای آزادی دخترش خبر داد. مادر رکسانا صابری که چندی پیش از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی بازداشت شده است، ژاپنی است.

پدر رکسانا با ابراز نگرانی از احتمال بروز مشکلات عصبی برای دخترش گفت: «ما نمی‌خواهیم اتفاقی برای او بیافتد. او هنوز خیلی جوان است و چنین چیزی را تجربه نکرده و تحمل این وضعیت برایش خیلی سخت است.»

مقام‌های ایرانی می‌گویند، رکسانا صابری خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار به این دلیل بازداشت شده است که پس از توقیف کارت خبرنگاری‌اش از سوی دستگاه‌های ذیربط همچنان به فعالیت خبری خود ادامه داده است.

با این حال پدر رکسانا می‌گوید، دخترش کار خبری انجام نمی‌داد و صرفاً به تهیه گزارش‌های اجتماعی می‌پرداخت.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و مقام‌های ایالت داکوتای شمالی خواستار آزادی رکسانا صابری شده‌اند. مهم‌ترین تشکیلات حامی روزنامه‌نگاران در جهان نیز خواستار توضیح دولت ایران درباره دلایل بازداشت صابری و اجازه دادن به گروهی بی‌طرف برای بررسی وضعیت جسمانی وی شده‌اند.[در همین مورد بخوانید]

رکسانا صابری که در داکوتای شمالی متولد شده است، شش سال پیش به عنوان خبرنگار آزاد به ایران رفت و با مجوز دولت ایران با رسانه‌هایی مانند شبکه ان پی آر و تلویزیون و رادیوی سرویس جهانی بی بی سی همکاری می‌کرد.
XS
SM
MD
LG