لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

چهارمین قهرمانی جهان برای حمید سوریان


حمید سوریان، به هنگام دریافت مدال طلای جام آزوماش اوکراین در مرداد ماه امسال
حمید سوریان، به هنگام دریافت مدال طلای جام آزوماش اوکراین در مرداد ماه امسال
حمید سوریان فرنگی‌کار ایرانی، در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در هرینگ دانمارک برای چهارمین بار قهرمان وزن ۵۵ کیلوگرم شد.

این کشتی‌گیر ایرانی در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶و ۲۰۰۷ هم قهرمان جهان شده بود، اما در المپیک ۲۰۰۸ پکن از دسترسی به مدال بازماند.

در مسابقه پایانی وزن ۵۵ کیلوگرم سوریان بر رومن آمویان از ارمنستان غلبه کرد و صاحب گردن‌آویز زرین شد.

سوریان برای رسیدن به مسابقه پایانی بر کشتی‌گیران آمریکا، ترکیه و دانمارک پیروز شده بود.

در مسابقه پایانی آمویان، برنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ از پس سوریان بر نیامد و با شکست شش بر صفر به مدال نقره رضایت داد.

سوریان دو ماه پیش در مسابقه‌های جام آزوماش در کی‌یف اوکراین هم آمویان را برده بود.

در همین وزن روشن بایرام‌اف از جمهوری آذربایجان و هکان نیلبوم ترک‌تبار از دانمارک به طور مشترک سوم شدند و مدال برنز گرفتند.

رتبه سوم برای کشتی آزاد ایران

تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز پس از روسیه و جمهوری آذربایجان به مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان در هرنینگ دانمارک دست یافت.

در چارچوب این مسابقات مهدی تقوی در ۶۶ کیلوگرم طلا گرفت، فردین معصومی در ۱۲۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید و در آخرین روز رقابت‌های کشتی آزاد صادق گودرزی در ۷۴ کیلوگرم برنده مدال برنز شد تا ایران با ۴۰ امتیاز رده سوم را تا پایان شب دوم حفظ کند.

مهدی تقوی برای دستیابی به مدال طلای ۶۶ کیلوگرم در آخرین مسابقه رسول ژوکائف از روسیه را مغلوب کرده بود.

فردین معصومی در ۱۲۰ کیلوگرم تا آخرین گام با پیروزی پیش رفت، اما در مسابقه پایانی حریف بلال ماخوف روسی نشد و مسابقه را باخت تا مدال نقره بگیرد.

مقام قهرمانی از آن روسیه شد که چهار طلا، یک نقره و یک برنز گرفت. آذربایجان بدون مدال طلا با سه نقره و یک برنز نایب قهرمان جهان شد.

ایران که درنخستین شب به یک طلا رسیده بود، در دومین شب یک نقره به دست اورد تا آخرین مدال از نوع برنز آن در شب سوم نصیب صادق گودرزی شود.

گودرزی در آخرین مسابقه اش مراد گایداروف، برنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن از بلاروس را شکست داد و به همراه کمار هندی به طور مشترک سوم شد.

این کشتی‌گیر ایرانی با شکست از دنیس چارگوش از روسیه از رسیدن به مسابقه پایانی بازماند تا با پیروزی بر حریفان دیگر در گروه بازنده‌ها سرانجام به مدال برنز برسید. چارگوش طلا گرفت و شمس الواریف نقره.
XS
SM
MD
LG