لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

پیروزی برزیل بر ساحل عاج و اختلاف در اردوی فرانسه


تیم ملی برزیل برای پیروزی سه بر یک بر ساحل عاج در گروه هفتم جام جهانی موسوم به گروه مرگ به درخشش و گل‌های زیبای لوئیس فابیانو و پاس‌های طلایی کاکا متوسل شد. تک گل تسلی بخش ساحل عاج را دیدیه دروگبا به ثمر رساند.

با پیروزی قبلی بر کره شمالی، برزیل با شش امتیاز تا پیش از مسابقه پرتغال با کره شمالی در دور دوم رقابت‌های گروهی پیشتازی در گروه خود را تثبیت کرد و بار صعود به دور بعد را بست.

گل نخست فابیانو با یک حرکت تیمی در دقیقه ۲۵ و با پاس طلایی کاکا پی‌ریزی شد و گلزن روز برزیل با گریز پا به توپ به جناح راست، به زیبایی توپ را به سقف دروازه باری کوبید.

در دقیقه ۵۰ با ارسال یک توپ بلند به پشت محوطه جریمه ساحل عاج، فابیانو با یک سلسله دریبل‌های تماشایی و هنرمندانه با روی پا و با چاشنی دو بار هند رندانه به دور از چشم استفان لانوی فرانسوی، داور بازی توپ را وارد دروازه ساحل عاج شد.

در به ثمر رسیدن گل سوم هم در دقیقه ۶۲ پاس زیبای کاکا انکارناپذیر می‌نمود و ایلانو با یک ضربه تمام‌کننده آن را کامل کرد.

کاکا از چپ پا به توپ پیش رفت و از نزدیک خط کرنر آن را زمینی برای ایلانو ارسال کرد تا مهاجم برزیل با ضربه پا چپ آن را به تور برساند.

پس از این گل با ضعف داوری خشونت بر بازی سایه انداخت و تنها چهار دقیقه بعد از گل ایلانو این بازیکن با خشونت بازیکن ساحل عاج مصدوم و تعویض شد.

پس از گل‌های برزیلی گل دیرهنگام ساحل عاج در دقیقه ۷۹ با هشیاری کاپیتان دروگبا در گریز از تله آفساید خط دفاعی برزیل و ضربه سر مهاجم تیم چلسی به ثمر رسید.

درگیری‌های آخر مسابقه باعث شد تا کاکا با اشتباه داور و بی آنکه به صورت بازیکن آفریقایی ضربه‌ای زده باشد دومین کارت زرد را دریافت کند و در دقیقه ۸۸ اخراج شود.

آخرین بازی برزیل با تیم پرتغال خواهد بود و کره شمالی پس از بازی دوشنبه با پرتغال باید در آخرین بازی گروهی با ساحل عاج بازی کند.

هرج و مرج در اردوی فرانسه و تحریم تمرین

هرج و مرج در اردوی جام جهانی تیم ملی فوتبال فرانسه، در روز یکشنبه به اوج خود رسید و بازیکنان در حمایت از همبازیشان، نیکولا آنلکا، تمرین این روز را تحریم کردند.

بازیکنان تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ و نایب قهرمان دوره گذشته، پس از درگیری لفظی روز قبل نیکولا آنلکا با ریمون دومنک، مربی تیم ملی فرانسه و برگرداندن بازیکن تیم چلسی به پاریس، در کمتر از ۲۴ ساعت در حمایت از همبازی خود که پوزش او را فدراسیون فوتبال فرانسه نپذیرفته بود، بعد وسیع‌تری به اوضاع آشفته تیم ملی دادند.

درست چند دقیقه پس از ورود به جلسه تمرین در کنایسنا، محل اقامت تیم در آفریقای جنوبی، پاتریس ایورا کاپیتان تیم فرانسه و رابرت دوورنه، مربی بدنساز تیم بر سر مسئله پیش آمده به درگیری لفظی پرداختند.

با ورود دومنک و رفتن خشمگینانه دوورنه، بازیکنان از زمین بیرون رفتند و سوار اتوبوس تیم شدند. دومنک لحظه‌ای بعد از پیش بازیکنان بازگشت و برای خبرنگاران حاضر این اطلاعیه را خواند: «همه بازیکنان بدون استثنا مخالفت خود را با تصمیم اخراج نیکولا آنلکا از سوی اتحادیه فوتبال فرانسه اعلام می‌کنند».

در این اعلامیه افزوده شده است که بازیکنان از علنی شدن درگیری بین آنلکا و دومنک خشمگین هستند و فدراسیون فوتبال فرانسه را به دلیل اینکه لحظه‌ای برای حمایت از تیم تلاش نکرده است، مورد ملامت قرار می‌دهند.

در پایان بازیکنان می‌خواهند هر کدام و به صورت دسته جمعی هر چه در توان دارند به کار گیرند تا فرانسه در مسابقه روز سه‌شنبه در برابر آفریقای جنوبی جایگاه با افتخار خود را بازیابد.

فرانسه در مسابقه نخست خود صفر بر صفر با اروگوئه مساوی کرد و با نتیجه دو بر صفر مغلوب مکزیک شد.

پس از شکست از مکزیک اختلاف بازیکنان با دومنک، مربی ناموفق تیم ملی در قالب درگیری لفظی آنلکا، بازیکن خط حمله تیم چلسی و مربی تیم حالتی جنجالی یافت و دخالت فدراسیون فوتبال این کشور در اخراج مهاجم تیره‌پوست فرانسه، این تیم را در گرماگرم جام جهانی در شرایط ویژه‌ای قرارداد.

در حال حاضر پیروزی فرانسه بر آفریقای جنوبی هم نمی‌تواند موقعیت فرانسه را صد در صد تضمین کند و تساوی تیم‌های مکزیک و اروگوئه می‌تواند این دو تیم را دست نیافتنی کند.
XS
SM
MD
LG