لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۱

توقف ایتالیا در مقابل پاراگوئه زیر باران شدید کیپ تاون


مردان ایتالیا، دقایقی پیش از بازی
مردان ایتالیا، دقایقی پیش از بازی
پس از پیروزی کره جنوبی بر یونان، دومین شگفتی جام جهانی ۲۰۱۰ توقف یک بر یک ایتالیا، قهرمان دوره پیش در مقابل پاراگوئه در زیر باران شدید شهر کیپ تاون بود.

بدینسان قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۴ و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶، جام نوزدهم را با تساوی ناامید کننده‌ای آغاز کرد.

در دقیقه ۳۹ آنتولین آلکاراز، مدافع پیشتاخته پاراگوئه ضربه آزاد تورزاز جناح راست را با پرشی بلند بر فراز کاپیتان کاناوارو و ضربه سر به گل برتری مردان آمریکای جنوبی بدل کرد. در برابر این ضربه بوفون، دروازه بان تیم ملی ایتالیا هیچ واکنشی نتوانست نشان دهد.

با شروع نیمه دوم مارکتی جانشین بوفون شد. بوفون در رختکن از بازی ملی اعلام بازنشستگی کرد.

در پی حمله‌های سخت تیم فرانچسکو لیپی، در دقیقه ۶۳ با ضربه کرنر سیمونه په په و اشتباه خوستو ویلار دروازه بان در زدن سایه توپ و در سراسیمگی مدافعان، دانیه له دی روسی از فاصله نزدیک گل تساوی بخش ایتالیا را به ثمر رساند.

در وزرشگاه گرین پوینت تیم پاراگوئه در آخرین مسبقه روز چهارم و در گروه ششم به مانند همه جام‌های جهانی گذشته‌اش یک بازی خوب در برابر تیم گرانقیمت ایتالیا انجام داد و با دوندگی خستگی ناپذیر، یک نیمه را برتر از تیم مدافع عنوان قهرمانی به رختکن رفت.

در گروه ایتالیا و پاراگوئه تیم‌های اسلواکی و نیوزیلند در روز سه‌شنبه بازی می‌کنند.

دو تیم ایتالیا و پاراگوئه درشرایط سخت بازی سازمان تیمی خود را از دست ندادند ولی با وجود برتری نسبی ایتالیا در نیمه دوم، در مجموع دروازه دو تیم کمتر تهدید شد. بعد از گل تساوی بخش ایتالیا ویلار چندبار مانع ایجاد خطر برای دروازه‌اش شد.

ایتالیا روز شنبه در نلسپرویت با نیوزیلند بازی می‌کند و پاراگوئه در مانگوآنگ بلومفوتاین به دیدار اسلواکی می‌رود.
پیش از این مسابقه ژاپن، دیگر نماینده شرق آسیا با پیروزی یک بر صفر بر کامرون، صاحب چهار مقام قهرمانی آفریقا، گام نخست در گروه پنجم را با موفقیت برداشت.

مرد اول تیم ژاپن هوندا بود که در دقیقه ۳۹ تک گل پیروزی بخش را به تیم آفریقایی تحمیل کرد. ژاپن برای سرگروهی یک بازی حساس با تیم ملی هلند در روز شنبه آینده انجام خواهد داد.
XS
SM
MD
LG