لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۲

شکایت دفتر احمدی‌نژاد از آیت‌ الله صانعی


آیت الله صانعی
آیت الله صانعی
خبرگزاری های ایرنا و فارس اعلام کردند که دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، از آیت الله صانعی به دلیل «ایراد سخنانی توهین‌آمیز» شکایت کرده است.

پیش از این رسانه‌های و سایت‌های طرفدار محمود احمدی‌نژاد، آیت الله صانعی را متهم کرده بودند که به وی نسبت «حرام‌زداگی» داده است و برخی از آنها هم مانند سایت رجا نیوز به طور تلویحی خواستار مجازات این مرجع تقلید شده بودند.

در پی نسبت دادن این اتهام از سوی رسانه‌های هوادار آقای محمود احمدی‌نژاد دفتر آیت الله صانعی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنچه در انتهای سخنرانی حضرت آيت الله العظمی صانعی آمده است ناظر به حکايتی است که معظم له در اواسط سخنرانی آن را نقل نموده و هيچ ارتباطی به اشخاص و آنچه شما بيان نموده‌ايد نداشته و ندارد و در کل درتضاد با آن می‌باشد.»

آیت الله صانعی از جمله مراجعی است که در برابر رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد به شدت واکنش نشان داده است.

در سخنرانی‌ای که آیت الله صانعی در مردادماه امسال در گرگان انجام داد و فیلم آن در اینترنت منتشر شد، این مرجع تقلید ضمن حمایت قاطع از میرحسین موسوی، عاملان و مسببان قتل‌ها و شکنجه‌های روزهای اخیر را به عذاب ابدی در جهنم مبتلا دانست.

وی همچنین در این سخنرانی تصریح کرد که حرف میلیون‌‌ها نفر را که معتقدند در انتخابات تقلب شده است، نادیده می‌گیرند و حرف و نظر یک نفر را ارجح می‌شمارند که این امر به گفته وی در تعارض با روش پیامبر اسلام و خلاف عقل است.

آیت الله صانعی در این سخنرانی با انتقاد شدید از مسئولان جمهوری اسلامی، اظهار داشت که «قلب» فرزندان مردم را درخیابان «نشانه» گرفتند، یا در بازداشتگاه کشتند و گفتند «مننژيت» گرفته یا «بیماری مسری» آمده است.

وی همچنین رسانه‌های جمهوری اسلامی را به دروغ‌پردازی متهم کرد و از مخاطبان خود خواست از این رسانه‌ها اطلاعات نگیرند.

آیت الله صانعی در بخشی از این سخنرانی با اشاره به سرکوب‌های پس از انتخابات گفته بود: «به قدرتت نناز؛ ما آن قدر از این قدرت‌ها دیده‌ایم که ذلیل شده‌اند؛ گریه می‌کردند.»
XS
SM
MD
LG