لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

فریتزل همه اتهامات خود درباره حبس ۲۴ ساله دخترش را پذیرفت


صفحه نخست یک روزنامه اتریشی در ۱۶ مارس ۲۰۰۹. فریتزل در صفحه نخست
صفحه نخست یک روزنامه اتریشی در ۱۶ مارس ۲۰۰۹. فریتزل در صفحه نخست
جوزف فریتزل، مرد اتریشی که دختر خود الیزابت را برای ۲۴ سال‌ در سلولی حبس کرده و در نتیجه تجاوز از دخترش دارای هفت فرزند شد، روز چهارشنبه به دیگر اتهام‌های خود درمورد قتل و برده‌داری اعتراف کرد.

جوزف فریتزل پیش از این به جرایم زنا با محارم و تجاوز به عنف اعتراف کرده بود.

در سومین روز ار محاکمه فریتزل ۷۳ ساله ناگهان از دفاعیات خود درباره قتل دست برداشت و به قتل یکی از فرزندان دخترش اعتراف کرد.

اتهام قتل مربوط به نوزاد پسری است که به دلیل مشکلات تنفسی جان باخت. فریتزر متهم است که درباره درمان وی سهل انگاری کرده است.

روز چهاشنبه جوزف فریتزل با شهادت ویدویی دخترش در دادگاه مواجه شد و گفت: «من به جرایمی که متهم شده‌ام اعتراف می‌کنم.»

قاضی دادگاه پس از اعتراف فریتزل از وی پرسید که چه چیزی باعث شد که از دفاعیاتش خود دست بردارد و او در پاسخ گفت: «شهادت ویدیویی دخترم.»

این شهروند اتریشی که در دوره بازداشتش به شدت زیر نظر بوده است تا دست به خودکشی نزند، پیش از این اتهام خود در پیوند با مرگ یکی از هفت فرزند الیزابت را انکار می‌کرد.

جوزف فریتزل، پیش از اقرار روز چهارشنبه، ادعا می‌کرد که این نوزاد مرده به دنیا آمده بود و او جنازه‌اش را سوزانده بود.

هیئت منصفه دادگاه، در طول محاکمه فریتزل به نحوه رفتار وی با دخترش طی ۲۴ سال حبس در یک سلول گوش فرا دادند. سلولی که بدون آبگرم، بدون بخاری، بدون هوای تازه و بدون نور آفتاب بود.


دادستان، کریستین برکهایزر، در جلسه دادگاه اینگونه گفت: «او به (سلول زیرزمینی) می‌آمد. چراغ‌ها خاموش می‌شد. تجاوز می‌کرد. چراغ‌ها روشن می‌شد.»

در مدتی که فریتزل اتهامات خود را انکار می‌کرد، هیات منصفه ساعت‌ها به شهادت ویدیویی الیزابت فریتزل که یک ربع قرن حبس شده بود، گوش فرا دادند.

جوزف فریتزل، در خانه خود در شهر آمستتن در ۱۰۰ کیلومتری غرب وین در سلولی زیر زمینی که خود ساخته بود، دخترش را حبس کرده و به وی تجاوز می‌کرد. این راز در ماه آوریل سال ۲۰۰۸ برملا شد و اتریش را در صدر خبرهای جهان قرار داد.

فریتزل و همسرش رزماری در سال ۱۹۸۴ مفقود شدن دخترشان را به پلیس گزارش کردند و گفتند که او به یک فرقه پیوسته است.

در طول ۲۴ سال، الیزابت به طور منظم از سوی جوزف فریتزل مورد تجاوز قرار گرفت و از پدرش دارای هفت فرزند شد. با زیاد شدن جمعیت این خانواده در بند، جوزف فریتزل این سلول را به تدریج تا چهل متر بزرگ کرد. این سلول با سه قفل الکترونیکی محافظت می‌شد.


با گذشت زمان جوزف فریتزل سه فرزند الیزابت را به خانه خود آورده و همسرش نگهداری از آنها را بر عهده گرفت. سه فرزند دیگر الیزابت با این حال هیچگاه نور آفتاب را ندیدند.

رزماری، همسر فریتزل، می‌گوید هیچگاه متوجه نشده است که این کودکان متعلق به رزماری بوده‌اند و به همسر خود نیز مشکوک نشده است.
XS
SM
MD
LG