لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۸

احتمال انتقال مسی به اينتر ميلان با رکورد ۲۵۰ ميليون يورو


ليونل مسی
ليونل مسی
تيم اينتر ميلان پيشنهاد خريد ليونل مسی از بارسلونا را بررسی می‌کند، گرچه ممکن است قهرمان اروپا مجبور شود رقم پيشنهادی مهاجم آرژانتينی را به رکورد ۲۵۰ ميليون يورو برساند.

آخر هفته پيش ماسيمو موراتی، رييس باشگاه اينتر ميلان، به يک گروه بچه مدرسه‌ای به شوخی گفت که او به عنوان هديه به آنها، در ماه ژانويه پای قرارداد با اين آزژانتينی تيزچنگ خواهد نشست. با اين حال روزنامه ورزشی گاتزتا دلو اسپورت ايتاليا روز شنبه از قول موراتی نوشت: «در يکشنبه پيش من شوخی کردم، اما حالا ما به آن جدی نگاه می‌کنيم.»

رافائل بنيتز، مربی تيم اينتر و جانشين ژوزه مورينيو، نيز در جلسه رسانه‌ای پيش از بازی با کالياری در فوتبال سری آ ايتاليا بسيار سرحال و شاداب می‌نمود. اين مربی اسپانيايی با لبخند گفت: «اگر رييس باشگاه بخواهد کاری در مورد مسی انجام دهد، من به طور حتم با آن مخالف نخواهم بود.»

هر چند وقتی در اين مورد بار ديگر مورد پرسش قرار گرفت، او جدی‌تر نشان داد و گفت: «اگر رييس باشگاه بخواهد مسی را به خدمت بگيرد، من به او نه نخواهم گفت.»

مسی ۲۳ ساله دوران فوتبالش را در بارسا گذرانده است و يک نوجوان در آرژانتين بود که از سوی باشگاه کاتالانی اسپانيا به خدمت گرفته شد. از زبان او گفته شده است که می‌خواهد برای هميشه در نوکامپ (ورزشگاه اختصاصی بارسلونا) بماند.

بازيکن سال فوتبال جهان قراردادی تا سال ۲۰۱۶ با بارسلونا دارد که شامل بندی ۲۵۰ ميليون يورويی برای انتقال به باشگاهی ديگر در اين سال‌ها است.

در پايان فصل پيش که اينتر سه جام حذفی و ليگ ايتاليا و قهرمانان اروپا را برد، بازيکن تازه‌ای را نخريد. موراتی گفت که اگر لازم باشد در ژانويه خريد خواهد کرد. بنيتز در مورد انتقال‌های مهم کريم بنزما و کاکا در رئال مادريد، که رسانه‌ها از بازگشت آنان به باشگاه پيشين خود، آس ميلان خبرداده‌اند، واکنش نشان داده است؛ هرچند آدريانو گاليانو، رييس اجرايی باشگاه ميلان بازگشت اين دو را مشکل می‌داند.

از مربی تيم اينتر همچنين در مورد فروش باشگاه پيشين دوران مربيگری اش، ليورپول، به شرکت سرمايه گزاران ورزشی نيوانگلند New England Sports Ventures. پرسش شد.

بنيتز در مورد ليورپول گفت: «من به هواداران تيم پيشينم احترام می‌گذارم و برای آنان بهترين‌ها را آرزو می َکنم. اما ترجيح می‌دهم زياد صحبت نکنم. شايد در آينده حرف بزنم.»

بنيتز از هافبک تيمش، دی يان استانکوويچ نيز حمايت کرد

در مسابقه نيمه کاره تيمهای ملی ايتاليا با صربستان او در مقام کاپيتان تيم صربستان با دست حرکاتی را به هواداران کشورش نشان داد. اين مسابقه جنجالی و تحت بررسی، در سه شنبه گذشته در چارچوب انتخابی يورو ۲۰۱۲ بود که در جنوای ايتاليا به جنجالی وزودهنگام کشيد.

بنيتز گفت: «من کمی با استانکوويچ صحبت کردم. هيچکس از رويدادهای آن مسابقه نيمه کاره خوشش نيامد. دی يان خواست در آرامش اوضاع کمک کند، ولی همه می‌دانند که شرايط پيش آمده موقعيت آسانی نبود که بتوان آن را مديريت کرد.»


شکست فدرر در فينال شانگهای

اندی موری بريتانيايی با پيروزی شش بر سه و شش بر دو بر راجر فدرر سوييسی به دومين قهرمانی تنيس در سال ۲۰۱۰ دست يافت و جام قهرمانی مسترز ۱۰۰۰ شانگهای را از آن خود کرد.

اسکاتلندی دارای عنوان تنيس باز شماره چهار جهان با نشان دادن برتری کامل بر تنيس باز صاحب نام و صاحب رکورد قهرمانی در رقابت‌های گراند اسلم، به اعتماد به نفس و باور خود رسيد. در آغاز سال ۲۰۱۰ ميلادی پيش‌بينی شده بود که حرکت اين تنيس باز روندی صعودی داشته باشد.
فدرر در حالی در برابر حريف اسکاتلندی به راحتی از پای در آمد که در مسابقه يکچهارم پايانی به راحتی رابين سودرلينگ سوئدی را شکست داده و پس از آن در نيمه پايانی بر نوواک جاکوويچ صرب پيروز شده بود تا در رده بندی جهانی در رده دوم و پشت سر رافائل نادال اسپانيايی قرار گيرد.

او در سال جاری با پيروزی بر اندی موری قهرمان اوپن استراليا شده بود و پيش از اوپن آمريکا، در مسابقه پايانی سينسيناتی در حالی اندی را شکست داد که يک هفته پيش از آن در فينال تورنتوی کانادا به رقيب بريتانيايی باخته بود.

اندی موری در پايان کار قهرمانی در شانگهای گفت: «من در برابر راجر بايد بازی بزرگی می‌کردم تا بختی برای پيروزی داشته باشم. من توانستم بازی خوب خود را به نمايش بگذارم. بی‌ترديد اين هفته ای خيلی خيلی خوب برايم بود.»

او افزود: «برای من اين مسابقه‌ای سخت بود. راجر در ست نخست دو بار بخت بازگشت به بازی را پيدا کرد. برای من اين يک مسابقه خيلی بزرگ بود. من چند اشتباه داشتم، اما از نظر پايان اين رقابت‌ها از نتيجه خيلی خوشحالم.»

موری از افت فدرر در هنگامی که اين بازی از آن او نبود، کاملا سود برد. فدرر ۳۰ اشتباه خود کرده داشت. او در بازی (گيم) آخر و در لحظه «مچ پوينت» (امتياز تعيين کننده سرنوشت مسابقه) موفق شد امتياز را از خود کند، اما پس از آن با زدن توپ به تور در کمتر از ۹۰ دقيقه فينال را باخت. جالب است که در ۱۳ بار رويارويی اين دو نامدار تنيس هشت بار پيروزی با اندی موری بوده است. در اين بازی فدرر هيچگاه چهره برتر نشان نداد.

در رقابت‌های شانگهای رافائل نادال در دور سوم به يورگن ملزر اتريشی باخت و ملزر در دور چهارم به خوآن موناکو از آرژانتين باخت.
XS
SM
MD
LG