لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

مرکل، میزبان رهبران اروپا در آستانه نشست گروه ۲۰


آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان
رهبران اروپا روز یک‌شنبه در برلین گرد هم آمدند تا پیش از نشست گروه ۲۰ موضع هماهنگی در زمینه ایجاد مقررات مالی جهانی اتخاذ کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که میزبان رهبران کشورهای اروپایی است خواستار آن شده است که رهبران اروپا در این کنفرانس بر تعهد خود در مورد تجارت آزاد دوباره تاکید کنند و برای وضع مقررات سخت‌تر در بازارهای مالی جهان تدابیری بیندیشند.

صدراعظم آلمان همچنین از رهبران اروپایی خواسته است که با اتخاذ راهکارهای مشترک مانع فرو رفتن بیشتر این قاره در ورطه رکود اقتصادی شوند.


آنگلا مرکل همچنین پیشنهاد داده است برای ثبات بخشیدن به بازار و جلوگیری از تکرار پدیده‌هایی همانند فروپاشی بازار مسکن در ایالات متحده در سال گذشته «منشور فعالیت پایدار اقتصادی» تهیه شود.

یکی دیگر از پیشنهادهای خانم مرکل این است که برای نظارت بر بازار و پیشگیری از بی‌ثباتی یک «اطلس ریسک» تهیه شود که در آن بازارهایی که ممکن است دچار بحران شوند مشخص شود.

هم‌اکنون واحد پول کشورهایی چون لهستان، مجارستان و جمهوری چک زیر فشار سنگین قرار گرفته و از ارزش آنها کاسته شده است: این پدیده باعث شده است که میلیون‌ها نفر در این سه کشور که از کشورهای دیگر ‌ به یورو، ‌دلار یا فرانک سوییس وام گرفته بودند، با ضررهای هنگفت روبرو شوند.
در دوم آوریل سال جاری میلادی، بیش از یک ماه دیگر، نمایندگان کشورهای اروپا راهی لندن می‌شوند تا با دیگر سران کشورهای پیشرفته و نیز کشورهای در حال توسعه در سطحی گسترده‌تر توافقات ماه نوامبر گذشته گروه ۲۰ در واشینگتن را پیگیری کنند.

نشست رهبران اروپا در برلین با فشار مالی بر شماری از کشورهای اروپایی، به‌ویژه کشورهای شرق اتحادیه اروپا، مقارن شده است.

هم‌اکنون واحد پول کشورهایی چون لهستان، مجارستان و جمهوری چک زیر فشاری سنگین قرار گرفته و از ارزش آنها کاسته شده است: این پدیده باعث شده است که میلیون‌ها نفر در این سه کشور که از کشورهای دیگر ‌به یورو، ‌دلار یا فرانک سوییس وام گرفته بودند، با پایین آمدن ارزش واحد پول خود با ضررهای هنگفت روبه‌رو شوند.

از سوی دیگر در روزهای اخیر و در آستانه برگزاری اجلاس برلین برخی کشورهای اروپایی یکدیگر را متهم کرده‌اند که سیاست حمایت از تولیدات داخلی را که با قوانین اتحادیه اروپا مغایرت دارد در پیش گرفته‌اند.
XS
SM
MD
LG