لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۲

فعالیت‌های شورای بریتانیا در تهران متوقف شد


مناسبات ایران و بریتانیا در هفته‌های اخیر پس از آغاز به کار شبکه بی بی سی فارسی تیره‌تر شده است.
مناسبات ایران و بریتانیا در هفته‌های اخیر پس از آغاز به کار شبکه بی بی سی فارسی تیره‌تر شده است.

سفارت بریتانیا در ایران اعلام کرد که فعالیت‌های فرهنگی آموزشی خود در تهران را متوقف کرده است.


«شورای بریتانیا»، شاخه فرهنگی سفارت بریتانیا در تهران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل تعلیق فعالیت‌های این مرکز «تهدید» کارکنان ایرانی‌اش بوده است.

در بیانیه شورای بریتانیا آمده است مسئولان ایرانی به همه ۱۶ کارمند ایرانی این شورا در تهران گفته‌اند که باید از کار خود استفعا کنند.


مارتین دیویدسن، مدیر عامل «شورای بریتانیا»، روز پنج‌شنبه در این باره گفت که طی دو سال گذشته به هیچ‌یک از کارکنان بریتانیایی این شورا برای کار در ایران ویزا داده نشده است؛ بنابر این، به گفته او، این مرکز با توجه به نداشتن کارمند نمی‌توانسته است به کار خود ادامه دهد.


مارتین دیویدسن با غیرقابل قبول خواندن اقدامات مسئولان ایرانی ابراز امیدواری کرد که از طریق گفت‌وگو با آنها راه‌حلی برای ادامه فعالیت این نهاد فرهنگی پیدا شود.

در همین حال سفارت بریتانیا در تهران، روز پنج‌شنبه از تعلیق فعالیت‌های فرهنگی‌ خود در پایتخت ایران ابراز تأسف کرد.


میترا بهنام مجتهد، سخنگوی سفارت بریتانیا در تهران، به خبرگزاری فرانسه گفت: «متأسفانه در پی اقدامات مسئولان ایرانی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی سفارتخانه به ناچار به حال تعلیق درآمد.»

برپایه اعلام «شورای بریتانیا» برآورد می‌شود طی سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار شهروند ایرانی در فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این مرکز شرکت کرده باشند.

سخنگوی سفارت بریتانیا افزود: «ما همچنان به گسترش پیوندهای فرهنگی و آموزشی میان مردم ایران و بریتانیا متعهد هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر کار خود را از سر بگیریم.»


برپایه اعلام «شورای بریتانیا» برآورد می‌شود طی سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار شهروند ایرانی در فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این مرکز شرکت کرده باشند. یکی از فعالیت‌های این مرکز تدریس زبان انگلیسی بوده است.


مناسبات ایران و بریتانیا در هفته‌های اخیر پس از آغاز به کار شبکه بی.بی.سی فارسی تیره‌تر شده است. بریتانیا که یکی از اعضای دایم شورای امنیت است، از مخالفان برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌آید و در شورای امنیت سازمان ملل به تشدید تحریم‌های ایران رأی داده است.

XS
SM
MD
LG