لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۹

کلايسترز قهرمان رقابت‌های تنیس زنان در دوحه شد


کيم کلايسترز
کيم کلايسترز
آخرين رقابت تنيس بازهای برتر جهان در سال ۲۰۱۰ که بين هشت نفر برتر سال و با ارزش چهار و نيم ميليون دلار به ميزبانی دوحه به انجام رسيد را کيم کلايسترز از بلژيک فتح کرد.

در رقابت پايانی که زيباترين مصاف اين تورنمنت بود، کلايسترز ۲-۱ مقابل کارولين ووزنياکی بخت شماره يک بازی‌ها از دانمارک به برتری رسيد.

در اين رقابت‌ها هشت تنيس باز برتر جهان در دو گروه چهار تيمی تقسيم شدند. کلايسترز در جريان مسابقات مقابل يلنا يانکوويچ از صربستان، استوزور استراليايی و ويکتوريا آزارنکا از بلاروس به برتری رسيد.او يک شکست را هم مقابل ورا زوناروئه وا از روسيه متحمل شد.

خواهران ويليامز به علت مصدوميت در اين مسابقات حضور نداشتند. سرينا نفر سوم و ونوس هم نفر پنجم آخرين رده‌بندی تنيس بازان حرفه‌+ای جهان هستند.

در جريان مسابقات دوحه، النا دمنتيه وا تنيس باز روس که طی سال های گذشته با کمترين نوسان، همواره بين ۱۰ نفر برتر حضور داشته است، اعلام بازنشستگی کرد.

دمنتيه وا مقابل ووزنياکی شکست خورد. سپس سامانتا استوزور استراليايی را شکست داد اما پس از ناکامی مقابل فرانچسکا اسکياوونه ايتاليايی، طی مراسمی که در محل برگزاری رقابت ها به انجام رسيد، در ۲۹ سالگی از دنيای قهرمانی خداحافظی کرد.

او دو بار در انفرادی و دوبار هم در دوبل، به فينال گرند اسلم ها رسيد و طلای المپيک پکن را هم نصيب خود کرد.

فصل رويايی کلايسترز


کيم کلايسترز تنيسور ۲۷ ساله بلژيکی، سه سال قبل در پی مصدوميت‌های متعدد اعلام بازنشستگی کرد.

کلايسترز در سال ۲۰۰۷ با برايان لينچ بسکتباليست آمريکايی ازدواج کرد. بعد از به دنيا آوردن دخترش جيدا، تصميم گرفت به دنيای تنيس برگردد.

برايان به خاطر کيم، بسکتبال را کنار گذاشت. کيم با کارت سفيد به يو اس اوپن آمد و در نيمه نهايی مقابل سرينا ويليامز به برتری رسيد و در فينال هم ورا زووناروا را مغلوب کرد.

او اولين نفری بود که به عنوان ورزشکار مهمان، فاتح اين رقابت‌ها شد. همچنين اولين مادری بود که پس از ۲۹ سال، اين جام را نصيب خود کرد.

او در فينال مسترز ميامی هم به راحتی ونوس ويليامز را در ۵۸ دقيقه از پيش رو برداشت.

کلايسترز فراز و فرودهای فراوانی در بازگشت پر شکوه خود داشت. او امسال در اوپن استراليا، مقابل ناديا پترووا با نتايج ۶ بر صفر و ۶ بر يک مغلوب شد.

اما در فينال بريزبن، ژوستين هنن، ديگر بلژيکی نامدار که مثل خودش بعد از مدت ها دوری به صحنه برگشته بود را مغلوب کرد.

کلايسترز امسال در شرايطی فاتح رقابت های دوحه شد که مقابل ووزنياکی نفر شماره يک جهان، نمايشی خيره کننده و خستگی‌ناپذير به نمايش گذاشت.

تنيس باز تمام نشدنی بلژيکی حالا با مدتی استراحت، مهيای حضور در تنيس آزاد استراليا، اولين گرند اسلم سال ۲۰۱۱ خواهد شد.
XS
SM
MD
LG