لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۶

«۵۰ روز اعتصاب غذا جان ارژنگ داوودی را تهدید می‌کند»


 ارژنگ داوودی
ارژنگ داوودی
خبرها از زندان رجايی شهر حاکی از آن است که يک زندانی سياسی پس از حدود ۵۰ روز اعتصاب غذا، اکنون در وضعيت جسمانی بسيار وخيمی قرار گرفته است.

ارژنگ داوودی که به خاطر تشکيل يک گروه سياسی تحت عنوان «جنبش آزادی ايرانيان» از حدود ۷ سال پيش در زندان به سر می‌برد، در اعتراض به قطع تلفن‌ها و ملاقات‌هايش اعتصاب غذا کرده است، و اکنون به گفته همسرش پس از گذشت ۵۰ روز قادر به حرکت نيست.

همسر اين زندانی سياسی که دوره محکوميت ۱۰ ساله‌اش را می گذراند، در مصاحبه با راديو فردا می‌گويد که مقامات حکومت را مسئول جان همسرش می‌داند.

به گفته نازنين داوودی، همسر ارژنگ داوودی مسئولين زندان، از او خواسته‌اند پای برگه‌ای را امضا کند بر اساس آن مسئوليت جانش برعهده خودش خواهد بود.




نازنين داوودی: دوستانشان ديشب زنگ زدند گفتند که ايشان را ديشب بردند بهداری و آمپول زده‌اند. يک ورقه هم گذاشتند جلويش که امضا کند که هر بلايی سرشان می‌آيد مسئولش خودتان هستيد. ايشان هم ورقه را امضا نکردند. مثل اينکه نه می‌توانند صحبت کنند و نه می‌توانند چشمشان را باز کنند. ظاهرا همينطوری درازکش روی تخت هستند.

ـخانم داوودی می دانيد که چه آمپولی بوده؟

نه نمی‌دانم.

ـ الان چند روز می شود که همسر شما اعتصاب غذا کرده اند در زندان؟
۴۹ روز فکر کنم می شود.

ـ خواسته همسرتان چيست؟

بتوانند تلفن کنن بيرون. شکايتی هم داشتند عليه آقای حاج کاظم. به آن رسيدگی شود. هيچکدام نشده. عرصه را برايشان تنگ‌تر کرده‌اند. او را دارند زجر کش می‌کنند.

ـ پس خواسته ايشان اينست که تلفن‌هايشان به خارج از زندان برگردد و از مسئول زندان هم شکايتی کرده‌اند که می‌خواهند رسيدگی شود و برای همين اعتصاب غذا کرده اند. درست است؟

بله.

ـ الان که ايشان در شرايط ناگوار جسمانی به سر می‌برد، صحبت شما خطاب به آقای داوودی چيست؟

من از ايشان خواهش کردم که به خاطر کسانی که ايشان را دوست دارند، اعتصاب شان را بشکنند. همين.

ـ خواسته‌ شما از رئيس زندان چيست؟

من خيلی تلاش کردم ملاقات بگيرم تا ايشان را منصرف کنيم ولی آقای حاج کاظم با قاطعيت جلوی ما را گرفتند و نگذاشتند. ممنوع الملاقات شده‌اند. ايشان به خاطر اعتصاب غذا دارند تنبيه می‌شوند. من می‌خواهم بگويم که هر بلايی که سر آقای داودی بيايد شما مسئول هستيد. شايد در اين دنيا به کسی جوابگو نباشيد. ولی مطمئناً در آن دنيا در مقابل ما بايد جوابگو باشيد.
XS
SM
MD
LG