لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

استیون هاوکینگ در مورد تماس با موجودات فضایی هشدار داد


استفان
استفان
استیون هاوکینگ از فیزیکدانان برجسته بریتانیایی به تازگی گفته است که به احتمال زیاد موجودات فضایی وجود دارند ولی به جامعه بشری هشدار داد که در فکر برقراری تماس با این موجودات نباشد.

این فرضیه هشدار آمیز استیون هاوکینگ در بخشی از مصاحبه تلویزیونی وی مطرح شد که جزیی از یک فیلم مستند است که از ماه آینده در شبکه تلویزیونی دیسکاوری پخش خواهد شد.

به گفته استیون هاوکینگ در جهانی با بیش از ۱۰۰ میلیارد کهکشان ، که در هر یک از آنها صدها میلیون ستاره وجود دارد بعید است کره زمین تنها جرم آسمانی باشد که در آن موجودات زنده ظهور و رشد کرده‌اند.

به نوشته روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن استیون هاوکینگ در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «در ذهن من که با ریاضیات کار می‌کند با نگاهی به این ارقام خیلی منطقی است که وجود موجودات فضایی را متصور شد. اما چالش اصلی یافتن جزییات بیشتر در مورد این موجودات است.»

استیون هاوکینگ می‌گوید که این موجودات ممکن است جانداران تک‌یاخته و میکروبی یا جانوران ساده‌ای مثل کرم‌ها باشند که میلیون‌ها سال است در کره زمین نیز زندگی می‌کنند؛ وی در عین حال یادآوری می‌کند که اشکال بسیار پیجیده و پیشرفته‌تری از حیات نیز ممکن است در سیارات دیگر وجود داشته باشد.

استیون هاوکینگ می‌گوید: «با نگاهی به خود ما انسان‌ها می‌توان دید که حیات چگونه تکامل یافته و پیشرفته‌تر می‌شود. آنها ممکن است تمام منابع انرژی را در سیاره خود مصرف کرده و اکنون در فضاپیماهایی غول پیکر ساکن باشند. یک چنین موجوداتی کوچ نشین‌اند و ممکن است به دنبال کشف سیاره‌های دیگر برای تصرف و سکونت در آنجا باشند.»

استیون هاوکینگ هشدار داد که اقدام برای برقرار تماس با موجود ات فضایی می‌تواند برای نسل بشر فاجعه‌بار باشد. وی می‌افزاید: «اگر موجودات فضایی به دیدار ما بیایند به نظر من پیامد آن مثل کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب خواهد بود. می‌دانید که نتیجه این سفر برای بومیان آمریکا چندان مطلوب نبود.»
XS
SM
MD
LG