لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

تلاش گرو‌ه‌های امدادی برای کمک به طوفان‌زدگان اروپا


بلندی امواج در برخی کناره‌های اقیانوس اطلس تا ۲۰ متر گزارش شده است.
بلندی امواج در برخی کناره‌های اقیانوس اطلس تا ۲۰ متر گزارش شده است.
به دنبال طوفان شدید در اسپانیا و فرانسه که دست کم جان ۱۶ نفر را گرفت، روز یک‌شنبه گرو‌‌ه‌های امداد و نجات به خانه‌های تخریب شده سرکشی کرده و در تلاشند جاده‌ها و خطوط انتقال برق را به حال عادی بازگردانند.

روز شنبه سرعت طوفان در برخی از مناطق به بیش از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت رسید و بلندی امواج در برخی کناره‌های اقیانوس اطلس تا ۲۰ متر نیز گزارش شده است.

گستردگی خسارت‌ها به اندازه‌ای است که گرو‌ه‌های امداد بخش‌های انتقال نیروی بریتانیا، آلمان و پرتغال، به کمک همکاران خود در فرانسه و اسپانیا شتافته‌اند تا اختلال در شبکه را هرچه زودتر مرتفع کنند.
این طوفان که زبانه‌های آن از اقیانوس اطلس وزیدن گرفت و جنوب غرب فرانسه و شمال اسپانیا را درهم کوبید، یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌هایی است که اروپا را در طول دهه گذشته درنوردیده است.

قدرت این طوفان به حدی بود که در مسیر خود سقف خانه‌ها را در هم شکست، خطوط انتقال برق را از کار انداخت و هزاران درخت را نابود کرد.

بر پایه گزارش‌ها، بیش از یک و نیم میلیون خانه در فرانسه و صدها هزار خانه در اسپانیا در روز یک‌شنبه همچنان بی‌برق مانده‌اند.

گستردگی خسارت‌ها به اندازه‌ای است که گرو‌ه‌های امداد بخش‌های انتقال نیروی بریتانیا، آلمان و پرتغال به کمک همکاران خود در فرانسه و اسپانیا شتافته‌اند تا اختلال در شبکه را هرچه زودتر مرتفع کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد در منطقه «پرپینیان»، واقع در مرز فرانسه- اسپانیا، سرعت طوفان به ۱۸۴ کیلومتر در ساعت رسیده است که به علت افتادن درختان و قطع خطوط ارتباطی عملیات امداد و رفت‌وآمد دچار اختلال شده است. همچنین گزارش می‌شود بسیاری از مسیرهای راه‌آهن همچنان بسته است.
پیو پویت، یک مقام دولتی در بخش توریسم فرانسه در حوزه «بیاریتس» واقع در کناره اقیانوس اطلس صحنه‌های به وجود آمده در طوفان را به «آخرالزمان» تشبیه می‌کند و اریک دومونت، معاون دبیرکل اتحادیه درخت‌کاران منطقه، آن را برای افرادی که درخت پرورش می‌دهند «فاجعه» خوانده است.
همچنین به گفته مقام‌های دولت محلی باسک در اسپانیا امواجی به بلندی ۲۱.۵ متر کناره‌ها را در هم کوبیده است. در مناطق بحران‌زده اسپانیا هزاران نفر از خانه‌های ویران‌شده خود تخلیه شده‌اند.
XS
SM
MD
LG