لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۷

بانک مرکزی: تورم در دی ماه سیر نزولی داشته است


بانک مرکزی ایران میگوید نرخ رشد منفی در تورم در سی ماه گذشته سابقه نداشته است.
بانک مرکزی ایران میگوید نرخ رشد منفی در تورم در سی ماه گذشته سابقه نداشته است.

بانک مرکزی ایران روز شنبه اعلام کرد برای نخستین بار در ۳۰ ماه گذشته نرخ تورم دی ماه سال ۱۳۸۷ سیر نزولی پیدا کرده است.

بر پایه گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ایران نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۸۷در میان در ۳۵۹ قلم کالا و خدمات عرضه شده به ۲۵.۹ درصد رسیده است.


در گزارش بانک مرکزی ایران آمده است: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی ماه ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.


بانک مرکزی ایران می‌گوید نرخ رشد منفی در تورم در سی ماه گذشته سابقه نداشته است و آخرین رقم رشد منفی تورم در تیرماه ۱۳۸۵ بوده است که به میزان ۰.۱ درصد به ثبت رسیده است.

بر پایه این گزارش از مهرماه تا دی ماه سال ۱۳۸۷ در ۳۵۹ قلم کالا و خدمات عرضه شده، ۵.۵ درصد از رشد شاخص قیمت کاسته شده است.


بانک مرکزی ایران با این حال می‌افزاید با وجود اینکه از آهنگ رشد نرخ تورم در سه ماه منتهی به دی ماه نسبت به سال گذشته کاسته شده است اما در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۷ در مقایسه با دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۸۶ نرخ تورم ۰.۴ درصد افزایش یافته است.


نرخ تورم در فروردين، ارديبهشت، خرداد، تير، مرداد، شهريور، مهر، آبان و آذر سال ۱۳۸۷ به ترتيب ۱۹.۱ ـ ۱۹.۸ ـ ۲۰.۷ ـ ۲۱.۵ ـ ۲۲.۳ ـ ۲۳.۳ ـ ۲۴.۳ ـ ۲۵ و ۲۵.۵ درصد اعلام شده بود.
XS
SM
MD
LG