لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

۵۱ درصد از واجدین شرایط در انتخابات عراق شرکت کردند


 کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد درصد مشارکت در انتخابات شوراهای استانی این کشور ۵۱ درصداست. این رقم از پیش‌بینی‌های رهبران عراقی برای درصد مشارکت مردم عراق در اینه انتخابات است.
کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد درصد مشارکت در انتخابات شوراهای استانی این کشور ۵۱ درصداست. این رقم از پیش‌بینی‌های رهبران عراقی برای درصد مشارکت مردم عراق در اینه انتخابات است.
کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد ۵۱ درصد از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شوراهای استانی این کشور شرکت کرده‌اند. این رقم از پیش‌بینی‌های رهبران عراقی برای درصد مشارکت مردم در انتخابات کمتر است.
پیش از این رهبران سیاسی عراق پیش‌بینی کرده بودند که در انتخابات روز شنیه تا ۶۰ درصد مردم مشارکت داشته باشند.
فرج الحیدر، رییس‌ کمیسیون انتخابات عراق، روز یکشنبه اعلام کرد درصد مشارکت در میان سنی‌مذهبان عراق از ۴۰درصد تا استان الانبار تا ۶۵ درصد در استان صلاح‌الدین در نوسان بوده است.
.
در سال ۲۰۰۵ بیشتر مناطق سنی‌نشین انتخابات شوراهای استانی عراق را تحریم کرده بودند.
در همین حال نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه در یک نطق تلویزیونی با ابراز خشنودی از برگزاری این انتخابات آن را یک «پیروزی» برای همه ملت عراق توصیف کرد.
انتخابات شوراهای استانی عراق روز شنبه تقريبا درآرامش برگزار شد و رسانه های خبری می گويند اين آرام ترين انتخابات اززمان سقوط صدام حسين تاکنون بوده است.

پانزده ميليون عراقی واجد شرايط برای انتخابات روز شنبه بودند و شهروندان عراق از بين ۱۴ هزار و ۴۰۰ نامزد انتخابات استانی، ۴۴۰ نماينده را انتخاب می کنند.

اين انتخابات در ۱۴ استان از ۱۸ استان عراق برگزار شد و به گفته مقامات عراق نتیجه این انتخابات طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش رويترز، در تنها حادثه گزارش شده، يک خمپاره به شهر تکريت، زادگاه صدام حسين، اصابت کرد که به کسی آسيبی نرسيده است.

در جريان يک عمليات در شهر موصل نيروهای آمريکايی دو پليس عراقی را کشته اند. هنوز جزئيات بيشتری از اين حادثه منتشر نشده است.

در طول مبارزات انتخاباتی پنج نامزد انتخابات استانی عراق ترور شدند که سه تن از آنها دو روز پيش از رای گيری به قتل رسیدند.

XS
SM
MD
LG