لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۱

مهدی کروبی از فلکه دوم صادقیه به راهپیمایان ۲۲ بهمن می‌پیوندد


مهدی کروبی
مهدی کروبی
دفتر مهدی کروبی، از رهبران اصلاح‌طلب، در اطلاعیه‌ای با اعلام حضور مهدی کروبی در راهیپمایی ۲۲ بهمن، از مردم خواست که «آرام و محکم همچون گذشته خواست‌های قانونی و برحقشان را با سکوت مطالبه کنند».

در این اطلاعیه با دعوت از مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن آمده است که مهدی کروبی، در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد و از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ بهمن از فلکه دوم صادقیه به سمت میدان آزادی تهران راهپیمایی خواهد کرد.

پیش از این مهدی کروبی در ۱۴ بهمن ماه امسال با صدور بیانیه‌ای، خود، از مردم خواسته بود که در راهپیمایی روز ۲۲ دوم شرکت کنند چراکه که به تعبیر وی امسال «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام هر دو «زیر سئوال» رفته است.

مهدی کروبی در این بیانیه با بیان اینکه همچنان در پیگیری مطالبات ملت، «فرزند ایران و سرباز مردم بوده و خواهم بود»، تصریح کرد: «در حالی به استقبال سالروز ۲۲ بهمن امسال می‌رویم که دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام به شدت زیر سؤال رفته است.»

این نامزد اصلاح‌طلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه «پاسخ سؤال ساده مردم در راهپیمایی عظیم سکوت ۲۵ خرداد» با «خشونت و سرکوب» همراه شد، بار دیگر تنها راه برون‌رفت برای خروج حاکمیت از بحران را «تمکین به خواست ملت و به رسمیت شناختن حقوق آنان» یر شمرد.

اجرای قانون اساسی، آزادی زندانیان سیاسی، فضای باز مطبوعات و برچیدن فضای امنیتی از جمله خواسته‌های مهدی کروبی در این بیانیه است.

همچنین مهدی کروبی و میرحسین موسوی، در یک موضع‌گیری مشترک از مردم خواسته بودند در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

دعوت به راهپیمایی از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب و هواداران جنبش سبز ایران در حالی مطرح می‌شود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی و رسانه‌های طرفدار حاکمیت در حال بسیج کردن هواداران خود برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، پس از اعدام‌‌هایی که در آستانه پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ صورت گرفت، ضمن محکوم کردن این اعدام‌ها، تصریح کردند که این اعدام‌ها برای ایجاد فضای رعب و وحشت در آستانه ۲۲ بهمن صورت گرفته است.

میرحسین موسوی نیز در این هفته در دیدار با جمعی از دانشجویان تاکید کرد مردم «با روحیه جمع‌بودن در ضمن حفظ هویت» در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

حزب اعتماد ملی، حزب متبوع مهدی کروبی، نیز پیش از این در بیانیه‌ای جداگانه از مردم برای شرکت در اهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده بود.
XS
SM
MD
LG