لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

با انفجار تانکر سوخت، ده‌ها نفر در کنیا زنده در آتش سوختند


انفجار در کنیا بیش از صد کشته برجای گذشت.
انفجار در کنیا بیش از صد کشته برجای گذشت.
مقام‌های کنیایی روز یکشنبه اعلام کردند در پی انفجار یک تانکر سوخت در این کشور، دست کم ۱۱۱ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
برپایه گزارش‌های منتشر شده، این حادثه هنگامی روی داد که انبوهی از مردم گرداگرد تانکری که در یک بزرگراه واژگون شده بود، برای برداشتن سوخت تجمع کرده بودند.
هنوز مشخص نیست که علت انفجار این تانکر وازگون شده چه بوده است. اما برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش سیگار باعث انفجار شده است. برخی دیگر از شاهدان عینی می‌گویند این انفجار خود به خود روی داده است.
یک زن می‌گوید که دو فرزندش در میان کسانی بوده است که برای برداشتن سوخت به محل رفته بوده‌اند و پس از انفجار وی دیگر نتوانسته آنها را پیدا کند.
این زن به خبرگزاری رویترز گفت: «من تلاش کردم که از رفتن آنها جلوگیری کنم اما آنها به حرفم گوش ندادند. آنها به من گفتند که همه برای برداشتن سوخت مجانی به آنجا می‌روند.»
یک بازمانده این حادثه نیز گفته است که وی به محض اینکه شنیده است یک تانکر سوخت در بزرگراه واژگون شده است خود را به آنجا رساند.
مایکل کریچ در بیمارستانی در منطقه «ناکورو» به خبرگزاری فرانسه گفته است: «من گالن سوخت اول را به خانه می‌بردم و هنگامی که می‌خواستم دوباره برگردم، صدای انفجار شنیدم و مثل این بود که همه ما آتش گرفتیم. من حتی نمی‌دانم که چطور به اینجا آمدم.»
جرج سائی‌توتی، وزیر کشور کنیا، روز یکشنبه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان به ۱۱۱ نفر رسیده است و ۳۴ نفر نیز که به شدت زخمی شده بودند از طریق هوایی به نایروبی انتقال داده شده‌اند.
به گفته وزیر کشور کنیا چهار پلیس نیز در میان کشته‌شدگان هستند.
این حادثه در حالی اتفاق افتاده است که تنها چند روز پیش دست کم ۲۵ نفر قربانی آتش‌سوزی دیگری در یک فروشگاه در نایروبی، پایتخت این کشور، شدند.
رسانه‌های کنیا، به واکنش «کند» مقام‌های این کشور در برابر حوادث اینچنینی انتقاد کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG