لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

محسن میردامادی بار دیگر بازداشت شد


 محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت
محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت
سایت خبری نوروز، وابسته به حزب مشارکت، از بازداشت محسن میردامادی دبیر کل این حزب، در روز شنبه خبر داد.

محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت، که از گروه‌ها عمده اصلاح‌طلب در ایران است ، پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد و موج اعتراضات مردمی، یک بار دیگر نیز به همراه شمار زیادی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله محمد رضا خاتمی، برادر رئیس جمهوری پیشین ایران، دستگیر شده بود که با وساطت برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی آزاد شد.

در همین حال سایت خبری نوروز از دستگیری محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی و رییس هیات اجرایی این حزب در روز شنبه خبر داده است.

مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، سعید حجاریان، شهاب طباطبایی، سعید نورمحمدی، علی تقی پور، از دیگر اعضای این حزب هستند که در پی اعتراض‌های گسترده مردمی به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد که در آن محمود احمدی‌نژاد پیروز اعلام شد، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

سازمان مجاهدین انقلاب، یک گروه عمده اصلاح‌طلب دیگر نیز که در انتخابات ریاست‌جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کرده بود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هفت نفر از اعضای این سازمان تاکنون دستگیر شده‌اند.

بهزاد نبوی، عضو شورای مرکزی، مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی ، جواد امام عضو شورای شاخه تهران، مجید نیری عضو شورای شاخه تهران، حجت اسماعیلی عضو شورای ارگان شاخه‌ها، محسن باستانی مسئول شاخه اصفهان و مهرداد بال افکن عضو شاخه اصفهان از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب هستند که در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.

محمد علی ابطحی، رئیس دفتر سابق محمد خاتمی و از حامیان مهدی کروبی، محمد عطریانفر از حزب کارگزاران و دهها نفر دیگر از فعالان سیاسی در روز‌های اخیر زندانی شده‌اند.

در همین حال شمار زیادی از روزنامه‌نگاران در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند که آخرین گزارش‌ها حکایت از دستگیری ژیلا بنی‌یعقوب، بهمن احمدی امویی و محمد قوچانی دارد.

روز جمعه آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه دست کم سه بار صریحا هشدار داد که در صورت ادامه اعتراضات مسئولت هرگونه خونریزی به عهده افراد و «فرماندهان» پشت صحنه این ماجراست.

تاکنون برپایه گزارش‌های منتشر شده، چندین نفر در درگیری‌های پس از انتخابات ایران کشته شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، شنبه‌شب در گزارشی شمار کشته‌شدگان در ناآرامی‌های روز شنبه در تهران را که ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بود، دست کم ۱۹ نفر اعلام کرد.

در روزهای اخیر شمار نامعلومی در شهرهای مختلف ایران نیز زخمی یا دستگیر شده‌اند.
XS
SM
MD
LG