لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۵

مجاهدین انقلاب: حمله به منتقدان تمامیت کشور را متلاشی خواهد کرد


گروهی از نیروهای طرفدار حکومت در یکی از تجمعات دربرابر خانه مهدی کروبی
گروهی از نیروهای طرفدار حکومت در یکی از تجمعات دربرابر خانه مهدی کروبی
سازمان مجاهدین انقلاب، از گروه‌های عمده اصلاح‌طلب در ایران، با صدور بیانیه‌ای حمله به خانه مهدی کروبی و مسجد قبای شیراز را محکوم کرد و این اقدامات را «زنگ هشدار باش انحطاط و اضمحلال پایه‌های قوام و دوام جامعه» دانست.

سازمان مجاهدین انقلاب در این بیانیه حمله به خانه مهدی کروبی در «پنج شب متوالی» را به «عده‌ای مزدور و اجیر شده مراکز قدرت‌» نسبت داده که «بدون دغدغه مواجهه با ماموران» این اقدامات را انجام داده‌اند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در واکنش به بیانیه سپاه محمد رسول‌ الله تهران، که حمله خانه مهدی کروبی را به عوامل «خودسر» نسبت داده، این پرسش را مطرح کرده است که چطور است «ادعای در دست داشتن سنگ، برای معترضان انتخاباتی، کیفرخواست محاربه را در پی داشت» اما در این حمله‌ها در برابر تیراندازی و پرتاب کوکتل مولوتوف «اغماض و چشم‌پوشی» می‌شود.

سازمان مجاهدین انقلاب تصریح می‌کند: «عربده‌کشی، ناسزاگویی و حمله مسلحانه به حریم‌های شخصی از سوی این عده طی چند شبانه روز متوالی در حالی رخ داد که کوچکترین واکنش موثر و بازدارنده و حتی عکس‌العملی لفظی را از جانب مأموران انتظامی و امنیتی در پی نداشت و انتساب این اقدامات به نیروهای خودسر، تنها اقدام رسمی انجام شده، آن هم دو روز پس از پایان ماجرا بوده است. این درحالی است که اعتراض آرام و مدنی گروه کثیری از شهروندان کشور نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر در سال گذشته، با شدیدترین پاسخ ممکن روبرو شد.»

در حمله به خانه مهدی کروبی که از یکشنبه شب هفته گذشته و مقارن با شب‌های احیا شروع شد، به گفته حسین کروبی، مهاجمان به سوی خانه مهدی کروبی تیراندازی کرده و در خانه را نیز به آتش کشیدند. این حملات تا روز جمعه که مصادف با روز قدس در ایران بود، ادامه داشت.

در پی این رشته حمله‌ها، سپاه محمد رسول‌ الله تهران بزرگ، این اقدامات را «حادثه‌ای ساخته و پرداخته‌ عناصر بی‌تدبير و خودسر دانسته» و اعلام کرد «فرصت‌طلبان و نفاق داخلی در پی بهره‌برداری» از این اتفاقات بوده‌اند.

با این حال تنها در تهران نبود که یک شخصیت منتقد حاکمیت هدف این حمله‌ها قرار گرفت؛ در شیراز نیز، مسجد قبا که امام جماعت آن، آیت الله دستغیب، از اعضای مجلس خبرگان رهبری است، از سوی نیروهای طرفدار حاکمیت، در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان چند بار مورد حمله قرار گرفت که به گفته آیت الله دستغیب، افراد حمله‌کننده مسلح به سلاح‌های گرم بوده‌‌اند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه بیانیه خود آورده است: «حمله وحشیانه به مسجد قبای شیراز و دفتر مرجع معظم تقلید، آیت الله دستغیب، که علی رغم پیش بینی‌ها و تذکرهای داده شده، رخ داد و دهها تن از طلاب مدافع حریم خانه خدا را مضروب ساخت، روی دیگر سکه استفاده ابزاری از دین و مقدسات را به نمایش گذاشت.»

این گروه اصلاح‌طلب با هشدار به حاکمیت تاکید کرده است که «شیوه کنونی مواجهه با مصلحان و منتقدین را که قرار است به مدد گروهی اوباش و قداره‌بند رقم خورد» پیش از «آسیب‌رسانی» به منتقدان «تمامیت نظم و نظام جامعه و کشور را متلاشی خواهد کرد.»
XS
SM
MD
LG