لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

موسوی: جنبش سبز مانند جناح اقتدارگرا پدرخوانده ندارد


میرحسین موسوی، از رهبران اصلاح‌طلب، در واکنش به مطلبی در روزنامه رسالت، که مدعی شده بود در میان رهبران جنبش سبز اختلاف به وجود آمده، این مطلب را کذب دانست و گفت جنبش سبز «پدر خوانده» ندارد.

میرحسین موسوی گفت: «در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح‌طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می‌کند».

این رهبر اصلاح طلب تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدارگرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه‌های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می‌کند».

روزنامه‌های رسالت، که مدیر مسئولی مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص اداره می‌شود در یکی از آخرین مطالبی که علیه رهبران جنبش سبز نوشت، مدعی شده بود که میان رهبران جنبش سبز، اختلاف به وجود آمده است.

روزنامه رسالت در ستون «شنیده‌ها و نکته‌ها» ی روز چهارشنبه خود نوشته بود محمد خاتمی«به عملکرد ساختارشکنانه میرحسین موسوی و کروبی اعتراض کرده و حاضر به تائید جنبش سبز» نشده است.

این روزنامه که از رهبران جنبش سبز با عنوان «سردمداران فتنه» یاد کرده است، در ادامه نوشته بود که رهبران جنبش سبز از عملکرد محمد خاتمی «عصبانی» هستند.

روزنامه رسالت در روز یکشنبه هفته گذشته نیز بار دیگر در خبری نوشته بود که اعضای بنیاد باران که ریاست آن به عهده محمدخاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران است، تلاش دارند «مرزبندی خود را با ساختارشكنان جنبش سبز مشخص كنند».

این روزنامه که مواضع آن به جمعیت موتلفه و جامعه روحانیت مبارز نزدیک است، همچنین مدعی شده بود «خاتمی در جلسات شورای مركزی بنیاد باران بارها تاكید كرده كه جنبش سبز و عملكرد افرادی چون كروبی و موسوی به وجهه اصلاحات آسیب‌زده و زمینه حضور در صحنه‌های اجتماعی و انتخابات را از جنبش اصلاحات سلب كرده است».

پیش از این نیز در مطلبی که رسانه‌های اینترنتی نزدیک به اصلاح‌طلبان از آن به عنوان تلاش روزنامه رسالت برای تخریب محمد خاتمی یاد کرده‌اند، این روزنامه مدعی شد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، محمد خاتمی را برای موضع‌گیری‌هایش نسبت به سرزمین‌های فلسطینی مورد مواخذه قرار داده است؛ نوسینده نوشته‌ای که روزنامه رسالت به آن استناد کرده بود، شخصی غیر از محمود عباس بود.

در هفته‌های اخیر چندین خبر از سوی روزنامه رسالت درباره اشخصاص و گروه‌های نزدیک اصلا‌ح‌طلبان منتشر شده است که از سوی آنها تکذیب شده است.
XS
SM
MD
LG