لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

یک مقام پاکستانی ارتباط حملات بمبئی با عناصری در این کشور را تائید کرد


یک مقام پاکستانی روز چهارشنبه تایید کرد که میان رشته حمله‌های بمبئی(مومبای) و عناصری از داخل این کشور ارتباط وجود دارد. (عکس: epa)
یک مقام پاکستانی روز چهارشنبه تایید کرد که میان رشته حمله‌های بمبئی(مومبای) و عناصری از داخل این کشور ارتباط وجود دارد. (عکس: epa)

یک مقام پاکستانی روز چهارشنبه تایید کرد که میان رشته حمله‌های بمبئی (مومبای) و عناصری در داخل آن کشور ارتباط وجود دارد.


محمود علی درانی، مشاور امنیت ملی پاکستان، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت شواهدی که از سوی مقام‌های هندی به اسلام‌آباد ارائه شده، حاکی از ارتباط حمله‌کنندگان با پاکستان است.


اعترافات محمد اجمل قصاب، تنها بازمانده عوامل حمله‌های ماه نوامبر که به کشته شدن بیش از ۱۶۰ نفر انجامید، از جمله شواهدی است که دولت هند روز دوشنبه به پاکستان ارائه کرده است. درمیان این اسناد و شواهد، مکالمات تلفنی واطلاعاتی درباره سلاح‌های ضبط شده نیز وجود دارد.


محمود علی درانی در این باره گفت: «گمان می‌کنم این احتمالا درست است که ‌هم‌اکنون (بگوییم) برای مثال (اجمل قصاب) با پاکستان ارتباط داشته است.»


مشاور امنیت ملی پاکستان افزود: «از این رو کسی نمی‌تواند انکار کند که هیچ ارتباطی با پاکستان وجود نداشته است اما در مورد کم و کیف آن [ارتباط‌] باید تحقیق کنیم.»


هند می گوید شبه‌نظامیان اسلامگرایی که در پاکستان آموزش دیده بودند در حمله سه روزه به بمبئی شرکت داشته‌اند.



اعترافات محمد اجمل قصاب تنها بازمانده عوامل حمله‌های ماه نوامبر که به کشته شدن بیش از ۱۶۰ نفر انجامید، از جمله شواهدی است که دولت هند روز دوشنبه به پاکستان ارائه کرده است.

برپایه گفته‌های مقام‌های هندی، محمد اجمل قصاب اعتراف کرده است که به دست نیروهای لشکر طیبه که در پاکستان مستقر هستند، آموزش دیده است.


لشکر طیبه که در پاکستان مستقر است برای گرفتن کشمیر ِ تحت کنترل هند، با دولت مرکزی هند مبارزه مسلحانه می‌کند.


محمود علی درانی، مشاور امنیت ملی پاکستان، در ادامه مصاحبه خود با سی ان ان گفت که اطلاعات ارائه شده از سوی دولت هند برای تحقیقات دولت پاکستان نیز سودمند اما ناکافی بوده است.


روز دوشنبه شیو شانکار منون، وزیر خارجه هند، از دولت پاکستان خواست که در تحقیقات در مورد حمله‌های بمبئی با آن کشور همکاری کامل کند.


XS
SM
MD
LG