لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۲

انفجار مرگبار در پیشاور همزمان با سفر کلینتون به پاکستان


انفجار مرگبار روز چهارشنبه پیشاور که بیش از ۹۰ نفر قربانی گرفت.
انفجار مرگبار روز چهارشنبه پیشاور که بیش از ۹۰ نفر قربانی گرفت.
تنها ساعاتی پس از ورود هیلاری کلینتون به پاکستان، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در پیشاور، ۹۲ نفر را از پای درآورد. در این انفجار قوی در شمال شهر پیشاور چندین ساختمان نیز منهدم شدند.

به گفته مسئولان بیمارستانی، شمار زیادی از قربانیان زنان و کودکانی بودند که در بازار شمال شهر پیشاور رفت‌وآمد می‌کردند.

دکتر ظفر اقبال که در یکی از بیمارستان‌های محل کار می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفته است که به این بیمارستان ۹۲ جنازه و ۲۱۷ زخمی انتقال داده شده است.

به گفته این پزشک پاکستانی، در میان اجساد ۱۹ زن و ۱۱ کودک بوده است. وی همچنین گفته است که همه کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

هیلاری کلینتون پس از این انفجار مرگبار با ابراز همدردی با مردم پاکستان گفت که ایالات متحده در کنار پاکستانی‌ها خواهند ماند.

شهر دو میلیون و پانصد هزار نفری پیشاور در مسیر مناطقی قرار دارد که ارتش پاکستان با ۳۰ هزار نیرو هم‌اکنون در حال انجام عملیات گسترده‌ای علیه شبه‌نظامیان طالبان است.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، درباره برقراری ثبات در پاکستان و سرمایه‌گذاری در این کشور با مقام‌های پاکستانی رایزنی می‌کند.

حمله به کارکنان سازمان ملل در افغانستان

از سوی دیگر در همسایگی پاکستان، شبه‌نظامیان طالبان که لباس پلیس بر تن داشتند و به خود کمربندهای انفجاری بسته بودند، با حمله به یک مهمان‌سرای کارکنان سازمان ملل در قلب کابل، ۱۲ نفر و از جمله شش تن از کارکنان سازمان ملل را به قتل رساندند.

کی اد، از مسئولان سازمان ملل در افغانستان، اعلام کرده است این حمله باعث نمی‌شود که این سازمان ماموریت خود در افغانستان را به انجام نرساند.
XS
SM
MD
LG