لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

پرسپوليس هم شکست خورد


ضربه پنالتی تياگو فراگا در دقيقه ۶+۹۰ توسط مهدی واعظی دفع شد تا در قم صبا دو بر يک پرسپوليس را شکست دهد و در پايان دومين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، نام پيشتازان به سه تيم صنعت نفت، استيل آذين و ذوب آهن محدود شود.

در ورزشگاه قم هر سه گل بازی در نيمه نخست رد و بدل شد و همه حمله های ياران سرخپوش علی دايی در برابر مدافعان صبا و به ويژه مهدی واعظی، دروازه بان پيشين پرسپوليس بی نتيجه ماند. اوج هنرنمايی واعظی در آخرين دقيقه وقت تلف شده بود که محسن ترکی، داور اين بازی خطای سهراب بختياری زاده روی مهاجم پرسپوليس را اعلام کرد و اعتراض صبايی ها تنها بازی را يک دقيقه ديگر افزايش داد. اما مهاجم برزيلی پرسپوليس ضربه پنالتی را خوب نزد.

گل نخست مسابقه با ضربه تماشايی سهراب بختياری زاده، ملی پوش پيشين و مدافع پيشتاخته صبا به پرسپوليس تحميل شد. ضربه کرنر داوود حقی از راست با حرکت «آکروباتيک» و قيچی از پهلوی بازيکن سال‌های دور استقلال و ضربه‌ای زمينی و دقيق، به تور دروازه عليرضا حقيقی رسيد.

در دقيقه ۲۹ محمد نوری، بازيکن فصل پيش صبا در غفلت مدافعان تيم ميزبان گل تساوی بخش را برای پرسپوليس به ثمر رساند. اما اين تعادل سه دقيقه پابرجا ماند و محسن بياتی‌نيا با تيزچنگی پا به توپ از شيث رضايی گريخت و با يک ضربه زمينی در جهت ديرک مخالف برتری را برای صبا بازگرداند.

در آخرين مسابقه هفته دوم نيز تيم صنعت نفت آبادان با پيروزی يک بر صفر بر سايپا در نخستين سال بازگشت به ليگ برتر جايگاهش را در کنار پيشتازان جدول رده‌بندی حفظ کرد. در ورزشگاه تختی آبادان روح الله عرب در دقيقه ۱۲ برای صنعت نفت گل زد.

روزهای ناکامی سپاهان

تيم سپاهان اصفهان پس از تساوی در زمين راه آهن، در دومين هفته هم در خانه از پيروزی دور ماند و برخلاف تصور هوادارانش و بيشتر فوتبال‌دوستان، با تيم ملوان انزلی صفر بر صفر متوقف ماند.

شاهين بوشهر که در نخستين بازی‌اش در خانه مغلوب صنعت نفت شده بود، در دومين هفته به رهبری حميد استيلی شگفتی آفريد و در قزوين پيکان به رهبری محمد احمدزاده را با گل ديرهنگام (دقيقه ۳+۹۰)، و با يک ضربه آزاد توسط ستار زارع يک بر صفر شکست داد.

نفت تهران، تيم تازه راهيافته به ليگ برتر به شکست ناپذيری اش ادامه داد و پس از تساوی در خانه ملوان، اين بار در اکباتان تهران تيم شهرداری تبريز، ديگر تيم تازه اين فصل ليگ برتر را سه بر يک شکست داد.

اکبر صغيری در دقيقه ۱۲، مهدی محمدزاده در دقيقه ۲۲ ، از نقطه پنالتی و ابراهيم ابرقويی (مدافع تيم شهرداری به تيم خود) در دقيقه۷۲ برای نفت گل زدند. حبيب گردانی در دقيقه ۵۲ گل شهرداری را به ثمر رساند.

پيروزی با ارزش تراکتورسازی

اما تراکتورسازی ناکامی همشهری‌اش را به خوبی جبران کرد. اين تيم تبريزی با پيروزی سه بر يک بر راه آهن روز موفقی را سپری کرد. تراکتورسازی تيمی را شکست داد که در مسابقه روز اول توانسته بود سپاهان، قهرمان دوره قبل را يک بر يک متوقف کند.

تيم تراکتورسازی به دليل حوادث پر ماجرای مسابقه هفته نخست ليگ برتر در برابر پرسپوليس از حضور تماشاگر در ورزشگاه تبريز محروم بود.

نيمه نخست پرگل اين بازی دو بر يک به سود ميزبان پايان يافت. مسعود ابراهيم زاده در دقيقه پنجم و محمد نصرتی در دقيقه ۴۳ برای تراکتورسازی گل زدند و امين متوسل زاده در دقيقه ۳۷ تک گل راه آهن شهرری را به ثمر رساند.

تراکتورسازی در دقيقه ۶۰ با گل سوم توسط ابراهيم زاده برتری‌اش را کامل کرد و به نخستين سه امتياز در ليگ دست يافت. ابراهيم زاده با گلهايش در کنار گلزنان دو گلی اين رقابت‌ها قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG