لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۱۹

نیروی انتظامی از کشته شدن «دو عامل اصلی » تیراندازی سنندج خبر داد


میدان آزادی سنندج
میدان آزادی سنندج
فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان اعلام کرد که «دو عامل اصلی» تیراندازی روز پنجشنبه در میدان آزادی سنندج کشته شده‌اند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان با صدور اطلاعیه‌ای گفت: «پس از تیراندازی مهاجمان ضد انقلاب در ساعت ۵:۱۰ عصر پنجشنبه و اقدامات پلیسی دو نفر از مهاجمان توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.»

برپایه گزارش‌های منتشر شده، عصر روز پنجشنبه دو فرد مسلح با تیراندازی به سوی خودروی نیروی انتظامی و کیوسک راهنمایی و رانندگی، ۵ نفر را کشته و ۹ نفر دیگر را زخمی کردند.

در همین حال ایرج حسن‌زاده، رئیس شورای اطلاع رسانی استان كردستان، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت: «این دو نفر پس از ارتكاب جنایت از محل گریخته بودند كه با پیگیری‌های امنیتی و انتظامی به دام افتادند كه در درگیری به هلاكت رسیدند.»

رئیس شورای اطلاع رسانی استان كردستان همچنین تاکید کرده است که «عاملان پنهان و آشكار» این تیراندازی «دستگیر و مجازات» خواهند شد.

در تیراندازی، روز پنجشنبه شهر سنندج، آنگونه که خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند چهار پلیس و یک شهروند سنندجی کشته شده‌اند.

تیراندازی در شهر سنندج در حالی صورت گرفته است که در ۳۱ شهریور ماه امسال نیز در مهاباد، دیگر شهر کردنشین ایران، هنگام رژه نیروهای مسلح، انفجار بمب در میان تماشاکنندگان، بیش از ۱۰ نفر کشته و د‌هها زخمی برجای گذاشت؛‌ کشته‌شدگان این انفجار بیشتر از میان زنان بودند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت تیراندازی در شهر سنندج و بمبگذاری در شهر مهاباد را به عهده نگرفته است.

پیش از این نیز سپاه پاسداران اعلام کرده کرده بود که ۳۰ نفر از «عوامل اصلی و محوری» انفجار مهاباد را کشته است.

استان‌های غربی و کردنشین ایران در چند سال گذشته شاهد درگیری‌ میان نیروهای پژاک، وابسته به حزب کارگران ترکیه(پ کا کا)، و نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

این گروه که پایگاه‌هایش در ارتفاعات عراق مستقر است از عمق خاک عراق به داخل ایران نفوذ می‌کند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، نیروهای نظامی ایران در چندین مورد با عبور از نوار مرزی مقر شبه‌نظامیان پژاک را مورد حمله قرار داده‌اند.

گروه پژاک در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا قرار دارد.
XS
SM
MD
LG