لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۷

پس از دانشگاه تهران، دانشجویان شهید بهشتی نیز علیه احمدی‌نژاد شعار دادند


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
یک هفته پس از حضور جنجالی محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران، روز دوشنبه نیز صدها نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ، در اعتراض به حضور وی در این دانشگاه، دست به اعتراض زده و وعلیه وی شعار سر دادند.

برپایه ویدئوهای منتشر شده در اینترنت، دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با سر دادن شعار اعتراض خود را به حضور وی در این دانشگاه نشان دادند که با واکنش نیروهای بسیجی و ماموران حراست مواجه شد.

در همین حال سایت جرس گزارش داده است، از آغاز صبح دوشنبه دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه با حضور پررنگ پلیس و نیروهای امنیتی روبرو بودند.

این گزارش می‌افزاید شماری زیادی خودرو دولتی نیز در این دانشگاه به چشم می‌خورد و حراست دانشگاه نیز مسیرهای منتهی به تالار ابوریحان، محل سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، را کنترل می‌کرد.

برپایه این گزارش دانشجویان هنگامی که متوجه حضور محمود احمدی‌نژاد شدند، با سر دادن شعارهایی به سمت تالار ابوریحان حرکت کردند که ماموران مانع حضور آنها در محل سخنرانی محمود احمدی‌نژاد شدند.

در تصاویری ویدوئی که منتشر شده است دانشجویان شعارهایی نظیر «الله اکبر»، «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت»، «دیکتاتور حیا کن دانشگاه را رها کن»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «ما اهل کوفه نیستیم، نیمه راه بایستیم» سر می‌دادند.

برپایه این تصاویر منتشر شده، پس از آنکه نیروهای بسیجی و ماموران حراست با دانشجویان درگیر شدند، و در برخی موارد اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کردند، دانشجویان شعارهایی نیز علیه نیروهای بسیج و حراست سر دادند.

در گزارش سایت جرس آمده است،‌ محمود احمدی‌نژاد را در دانشگاه شهید بهشتی ، كامران دانشجو وزیر علوم، دستجردی وزیر بهداشت، پرویز داودی معاون اول سابق دولت نهم، زریبافان رئیس بنیاد شهید و سلطانخواه معاون علمی و فناوری همراهی می کردند.

احمدی نژاد به قصد شرکت در «بیستمین آئین نكوداشت اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی» به این دانشگاه آمده بود.

هفته گذشته نیز محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در همایش بزرگداشت آيت الله مرتضی مطهری به دانشگاه تهران رفته بود، با واکنش مشابهی از سوی دانشجویان مواجه شده بود.

در رویدادهای پس از انتخابات، نیروهای حکومتی که در برخی موارد نیز از سوی نیروهای انتظامی همراهی می‌شدند به چند خوابگاه دانشجویی حمله‌ور شده که برپایه منابع دانشجویی چند دانشجو نیز در این حمله‌ها جان خود را از دست دادند.
XS
SM
MD
LG