لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۱

رفسنجانی ترور علی‌محمدی را «آغاز خط تازه توطئه» دانست


تشییع مسعود علی‌محمدی روز پنج‌شنبه در قیطریه تهران.
تشییع مسعود علی‌محمدی روز پنج‌شنبه در قیطریه تهران.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با صدور بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه همزمان با تشییع جنازه مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران، در تهران منتشر شد ضمن تسلیت مرگ او، ترور این استاد دانشگاه را «نشان از خط تازه توطئه» دانست.

دکتر مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه صبح بر اثر انفجار بمب، هنگام خروج از منزلش در قیطریه تهران کشته شد.

در بیانیه اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است: «ترور ناجوا‌نمردانه این دانشمند ارزشمند فیزیک کشور نشان از آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلامی می‌باشد و مطمئنا مسئولان مربوطه با هوشیاری تمام برای خنثی شدن این توطئه شوم اقدام خواهند کرد.»

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، نیز روز چهارشنبه در پیام تسلیتی به همسر مسعود علی‌محمدی این ترور را برملاکننده «چهره کریه تروریسم» دانست.

در پیام محمد خاتمی آمده است: «دست پلیدی كه به این جنایت اقدام كرد، بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است كه برای همه زیان‌بار است. می‌دانم كه در این مصیبت بزرگ جان‌تان آزرده است، ولی توكل‌تان به حضرت حق، تسلی‌بخش دل ‌داغدار شما و فرزندان عزیز آن سفر كرده است.»

پیکر مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، روز پنج‌شنبه از برابر منزلش در قیطریه تهران تشییع و در چیذر به خاک سپرده شد.

پس از ترور این استاد دانشگاه تهران، در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دولتی مسعود علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای معرفی شد که این خبر در سایت‌ها و رسانه‌های هوادار جنبش سبز تکذیب شد؛ در عین حال از جمله سایت جرس، با انتشار سندی، گزارش داده است که مسعود علی‌محمدی در محکومیت حمله به کوی دانشگاه در خردادماه از استادان دانشگاه امضا جمع کرده و از هواداران میرحسین موسوی بوده است.

میرحسین موسوی در بیانیه شماره هفدهم خود که پس از ترور خواهرزاده وی منتشر شد، با بیان این که «فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد» تصریح کرده بود که «نتایج هر نوع اقدام تروریستی... گره مشکل بحران کنونی را ناگشودنی خواهد ساخت».
از سوی دیگر احمد شیرزاد، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و هم‌کلاسی سابق مسعود علی‌محمدی، در وبلاگ خود نوشته است که این استاد دانشگاه «مثل همه ما از مبانی مسائل هسته‌ای سر در می‌آورد و می‌توانست اظهار نظر کند، اما به معنای کسی که کار پژوهشی هسته‌ای کرده باشد نمی‌توان او را دانشمند هسته‌ای نامید».

احمد شیرزاد همچنین در وبلاگ خود نوشته است که مسعود علی‌محمدی در «انتخابات اخیر نیز به طور جدی از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کرده» و در راه‌پیمایی دوشنبه ۲۵خرداد در تهران نیز شرکت کرده بود.

در عاشورای امسال نیز علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، به ضرب گلوله ترور شد؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تایید کرد که این قتل «ترور» بوده است، اما ماهیت «تیم‌های ترور»‌ را مشخص نکرد.

روز پنج‌شنبه، روزنامه کیهان که مدیر مسئول آن منصوب رهبر جمهوری اسلامی است در تحلیلی نوشت كه «پروژه ترور دكتر [علی]محمدی ادامه پروژه‌هايی است كه پيش از اين ندا آقاسلطان و علی موسوی را هدف خود قرار داد.»

میرحسین موسوی در بیانیه شماره هفدهم خود که پس از ترور خواهرزاده وی منتشر شد، با بیان این که «فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد» تصریح کرده بود که «نتایج هر نوع اقدام تروریستی... گره مشکل بحران کنونی را ناگشودنی خواهد ساخت».
XS
SM
MD
LG