لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۲

نواز شریف حصر خانگی را شکست


نواز شریف در سخنرانی در تاریخ ۱۱ مارس در پنجاب.
نواز شریف در سخنرانی در تاریخ ۱۱ مارس در پنجاب.
نواز شریف، رهبر اپوزیسیون و حزب مسلم ليگ (شاخه نواز) که تحت بازداشت خانگی قرار گرفته بود، روز یکشنبه، پس از نادیده گرفتن دستور مقام‌های امنیتی از خانه خود خارج شد و از هواداران خود در شهر لاهور خواست که به رغم ممنوعیت دولتی، برای اجتماع در مقابل پارلمان، به سمت اسلام‌آباد بروند .

بسیاری از وکلا و هواداران نواز شریف و برخی گروه‌های دیگر، قصد دارند در مقابل پارلمان این کشور در اسلا‌م‌آباد گردهم آیند و تا رسیدن به درخواست‌هایشان در آنجا تحصن کنند.

معترضان خواهان بازگشت به کار دوباره قضاتی هستند که در زمان پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان، از کار برکنار شدند.

‌نواز شریف که در ۲۵ فوریه سال ۲۰۰۹ از سوی دادگاه عالی پاکستان از تصدی مقام‌های انتخابی منع شده است، هم‌اکنون رهبری اعتراض‌های اخیر را به دست گرفته است.

نواز شریف روز یکشنبه پس از شکستن حصر خانگی خود به هوادارانش گفت: «ما این تصمیم را نمی‌پذیریم. بازداشت خانگی غیرقانونی و غیراخلاقی است.»

نخست‌وزیر پیشین پاکستان افزود: «بیایید و به من بپیوندید. من این خانه را ترک می‌کنم. هنگام آن است که دست در دست هم راهپیمایی کنیم.»

دولت پاکستان همچنین از پخش برنامه های تلویزیون «جیو-تی وی» که تظاهرات مخالفین دولت را پوشش می دهد،جلوگیری کرده است.

نواز شريف زمانی که در دهه ۹۰ میلادی در قدرت بود، با کودتای پرويز مشرف، سقوط کرد و از پاکستان خارج شد. در اواخر سال ۲۰۰۷ نواز شريف سرانجام توانست به پاکستان بازگردد.
XS
SM
MD
LG