لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۳۵

شورای عالی امنیت ملی نشر اخبار موسوی و کروبی را ممنوع کرد


مهدی کروبی و میرحسین موسوی
مهدی کروبی و میرحسین موسوی
برپایه گزارش‌های منتشر شده در سایت نوروز و موج سبز آزادی، شورای عالی امنیت ملی ایران، در تماس شفاهی با سردبیران روزنامه‌ها از آنها خواسته است از انتشار هرگونه اخباری در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلا‌ح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری خودداری کنند.

منابع آگاه در تهران که مایل نبودند نامی از آنها برده شود در در تماس با رادیو فردا این خبر را کرده‌اند.

منع انتشار اخبار میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حالی صورت می‌گیرد که حلقه بازداشت چهره‌های سیاسی حامی این دو به علیرضا بهشتی و مرتضی الویری رسیده است.

علیرضا حسینی بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی و مرتضی الویری مشاور ارشد مهدی کروبی، سه‌شنبه هفته گذشته به دست ماموران قوه قضاییه جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری دو عضو کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات هستند. بازداشت این دو در حالی صورت گرفت که دفتر این کمیته نیز پلمب و اسناد موجود در آن ضبط شد.

روز شنبه نیز کمیته سه نفر صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، که مسئول بررسی ادعاهای مهدی کروبی در مورد تجاوز به زندانیان است، خواستار برخورد «قاطع» با آقای کروبی شد.

این کمیته مهدی کروبی را متهم کرده است که در مورد ادعاهای تجاوز به زندانیان پس از انتخابات «داستان‌سازی» کرده است.

مهدی کروبی پیش از این ضمن تاکید بر اینکه به شماری از زندانیان در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی تجاوز شده است، برخی از مقام‌ها و رسانه‌های دولتی را به تلاش برای انحراف افکار عمومی متهم کرده است.

نمونه‌ای که مهدی کروبی از آن نام ‌برد یک فیلم جعلی است که در سیمای جمهوری اسلامی درباره ترانه موسوی به نمایش درآمد.

در این فیلم با خانواده‌ای که عروسشان هم‌نام ترانه موسوی بود مصاحبه شد و این خانواده مرگ وی را در رویدادهای پس از انتخابات را تکذیب کردند.

پس از این فیلم مهدی کروبی شواهد خود مبنی بر جعلی بودن این فیلم را منتشر کرد و در پی آن حجت الاسلام شاهمرادی که تدارک پخش فیلم جعلی را در تلویزیون ایران دیده بود، با انتشار نامه‌ای سرگشاده در روزنامه جام جم ضمن اذعان به جعلی بودن این فیلم از مهدی کروبی انتقاد کرد که چرا نتوانسته رازداری کند.

مهدی کروبی همچنین محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، را متهم کرده است که می‌خواهد اسناد و شواهد مربوط به تجاوز به زندانیان را از بین ببرد.

میرحسین موسوی نیز پس از دستگیری علیرضا بهشتی و مرتضی الویری در آخرین بیانیه خود بازداشت این دو نفر را نشانه‌ای از «حوادث سهمگین‌تر» در روزهای آینده دانسته است.

‌آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه هفته گذشته، با بازخوانی شیوه حکومت‌داری امام علی، به مخالفان اعلام کرد کسانی که با اصل نظام مخالفت کنند نظام با آنها با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG