لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶

ترقی: شجریان به جریان فتنه نزدیک است؛ نباید صدایش پخش شود


درحالی که رمضان امسال، مردم ایران، ربنای دیرآشنای محمد رضا شجریان را از صدا و سیما، نشنیده‌اند، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، روز یکشنبه گفت که پخش صدای وی از «رسانه‌ملی خواست دشمنان انقلاب است.»

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه «شجریان در فتنه‌اخیر راه خود را از ملت ایران جدا کرد»، گفت: «در حالی که آقای شجریان راه خود را از ملت ایران جدا کرده است نمی‌توان از پخش صدای وی در رسانه ملی دفاع کرد.»

محمد رضا شجریان، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و سرکوب خونین معترضان، به صراحت گفت وی تنها برای «خس و خاشاک» می‌خواند. محمود احمدی‌نژاد معترضان به نتایج انتخاباتی را که وی برنده آن اعلام شد، «خس و خاشاک» خوانده بود.

محمدرضا شجریان، در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود، به تلویزیون استرالیا گفته بود: «برای من لذت بخش است که با مردمی که زندگی می‌کنم همفکر هستم، دوستشان دارم و آنها هم مرا دوست دارند . رئیس جمهور به مردم توهین کرد و گفت این مردم که اعتراض می‌کنند خس و خاشاکند . خوب من هم از همان خس و خاشاکم و صدای من هم برای همان خس و خاشاک بوده و اجازه نمی‌دهم صدای مرا رادیو تلویزیون شما پخش کند.»

محمدرضا شجریان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را از پخش آثار خود به جز دعای پیش از افطار «ربنا» منع کرده است.

در بحبوبه سرکوب‌های پس از انتخابات، محمدرضا شجریان، «زبان آتش» (تنفگت را زمین بگذار) را منتشر کرد که هواداران جنبش سبز چندین کلیپ از روی آن ساختند؛ این کلیپ‌ها در فضای اینترنت به طور گسترده‌ای مورد استقبال واقع شد.

در پی اینگونه موضع‌گیری‌های محمد رضا شجریان بود که در آبان ماه سال ۱۳۸۸ مقام‌های امنیتی این هنرمند را احضار کردند؛ در این احضار به گفته وکیل محمد رضا شجریان، «دو ساعت و نیم گفت‌وگویی بین او و مسئولان مربوطه» انجام شد.

اکنون حمیدرضا ترقی، این هنرمند ایرانی را «نزدیک به جریان فتنه» دانسته و می‌گوید: «متاسفانه آقای شجریان در فتنه اخیر کارنامه موفقی از خود نشان نداد و با رفتارهای غیرمعقول خود را به جریان فتنه نزدیک کرد به طوری که مورد استقبال رسانه های غربی حامی فتنه قرار گرفت«.

این عضو موتلفه افزود: «کسانی که تلاش می‌کنند صدای شجریان از رسانه ملی پخش شود باید بدانند که ملت ایران نمی‌توانند از کسی حمایت کنند که صدای وی به طور مشترک از رسانه‌های‌ انقلابی و ضدانقلاب پخش شود.»

XS
SM
MD
LG