لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

پلیس از اجرای طرح امنیتی در دوهزار نقطه تهران خبر داد


در آستانه اجرای «طرح هدفمند کردن یارانه‌ها» در ایران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، از اجرای طرح امنیتی در «بیش از دو هزار نقطه» از پایتخت خبر داد.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، گفت: «طرح امنیت محله‌محور از فردا (شنبه) در بیش از دو هزار نقطه در محدوده ۳۷۵ محله شهر تهران اجرا خواهد شد.»

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین تاکید کرده است که اجرای این طرح مقطعی نخواهد بود.

این مقام پلیس در حالی از اجرای این طرحی امنیتی سخن گفته است که شهروندان ایرانی خود را برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آماده می‌کنند.

با اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و آزاد سازی قیمت ها هنوز به اجرا درنیامده، برپایه گزارش‌های منتشر شده، شهروندان شاهد افزایش بهای قبض تلفن، آب و برق هستند و بنا به اذعان مسئولان دولتی قیمت‌های کالاهای مصرفی نیز در بازار با افزایش روبرو بوده است.

پیش از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت در شماری از استان‌ها با واریز مبالغی که فعلا غیرقابل برداشت است، به خانوارهای مشمول این طرح، یارانه مستقیم داده است.

در حالیکه درباره شوک احتمالی اجرای این طرح، همچنان در محافل گوناگون گمانه‌زنی می‌‌شود، وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد نیز روز سه‌شنبه احتمال داد که این طرح با تنش‌هایی همراه باشد.

حیدر مصلحی در این باره گفت: «با برنامه‌ریزی‌هایی كه انجام شده، ‌اجرای این طرح كمترین تنش را خواهد داشت؛ البته نه اینكه هیچ تنشی به همراه نداشته باشد ولی نكته قابل توجه این است كه نظرسنجی‌های صورت گرفته حاكی از همراهی خوب مردم با این طرح است.»

از سوی دیگر در همین زمینه، اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز، در روز ۲۷ مهرماه امسال تصریح کرد که پلیس برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از آمادگی برخوردار است.

اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، همچنین گفت در جلسه‌ای که با محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت، داشته است، درباره اجرای این طرح توجیه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به درگیری‌هایی که هنگام سهمیه‌بندی بنزین به وجود آمده بود، گفت: «دغدغه پلیس این است که در اجرای این طرح مانند سهمیه‌بندی بنزین غافلگیر نشود، هر چند در سهمیه‌بندی بنزین هم در آغاز طرح مشکلاتی بوجود آمد که به سرعت این مشکلات برطرف شد.»

هفته گذشته حسین همدانی، فرمانده سپاه تهران، نیز با اشاره به سرکوب معترضان در روزهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهور، از آمادگی گردان‌های عاشورا خبر داد و گفت: «علاوه بر گردان‌هایی که در سپاه تهران بزرگ فعالیت می‌کنند به ما اجازه داده شده تا گردان‌های جدیدی را تشکیل بدهیم.»

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی، در هفته‌ای که گذشت تاکید کرد در مواقع نیاز نیروی انتظامی از سپاه پاسداران کمک خواهد گرفت.

با اینکه دولت از اجرای قریب‌الوقوع طرح هدفمند شدن یارانه‌ها سخن می‌گوید و نیروهای امنیتی و انتظامی نیز از آمادگی خود برای اجرای این طرح خبر داده‌اند، اما هنوز میزان افزایش بهای کالاها و برای نمونه قیمت‌های نهایی حامل‌های انرژی تعیین نشده است.

مجید نامجو، وزیر نیرو، روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تصریح کرد که شخص محمود احمدی‌نژاد با اعلام قیمت‌های نهایی برق مخالفت کرده و اجازه اعلام آن را نداده است.
XS
SM
MD
LG