لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۹

امیر حسین طوفانی‌پور نیز به جانباختگان انتخاباتی پیوست


امیر حسین طوفانی‌پور
امیر حسین طوفانی‌پور
سایت موج سبز آزادی، که نزدیک به اصلاح‌طلبان است، در گزارشی اعلام کرد، امیر حسین طوفانی‌پور یکی دیگر از افرادی است که در رویدادهای پس از انتخابات ۲۲ خرداد کشته شده است.

به گزارش موج سبز آزادی، امیر حسین طوفانی‌پور روز ۲۵ خرداد در میدان آزادی تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در اثر جراحات وارده جان باخته است.

آنگونه که در این گزارش آمده است، امیرحسین طوفان پور، روز دوشنبه ۲۵ خرداد همراه با برادر دیگرش به حوالی میدان آزادی رفته بودند و حدود ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب به بعد با دیدن درگیری و شلوغی در بخشی از خیابان، از برادرش که سوار بر موتور بوده جدا می‌شود تا به تجمع نزدیک شود و خبری به دست بیاورد، ولی دیگر برنمی‌گردد.

به نوشته این سایت برادر حسین طوفانی‌پور با شنیدن صدای گلوله محل را ترک می‌کند اما از برادرش خبری نمی‌شود تااینکه شب فرد ناشناسی به منزل مادرش زنگ می‌زند و می‌گوید حسین از ناحیه دست تیر خورده و در بیمارستان حضرت رسول بستری شده است.

موج سبز آزادی در ادامه می‌نویسد مادر و دیگر نزدیکان حسین طوفانی‌پور تا چند روز در بیمارستان‌ها در جستجوی وی بوده‌اند تا اینکه در روز جمعه ۲۹ خرداد در پزشک قانونی کهریزک تصویر او را در میان کشته‌ها می‌بینند.

برپایه این گزارش دادگاه انقلاب در ابتدا قصد داشته مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان نیز به عنوان حق تیر از خانواده حسین طوفانی‌پور دریافت کند که بعد منتفی می‌شود. در این گزارش نیز مانند خبرهای مشابه درباره کشته‌شدگان اخیر آمده است که تحویل جنازه به عدم برگزاری مراسم در منزل و مسجد مشروط شده است.

این گزارش می‌افزاید، تیرخوردگی در ساق دست، پهلو و کمر و نیز آثار کبودی در پشت گردن و زخم عمیق در پشست سر و شکستگی کامل بازوی تیر خورده در جسد حسین طوفان‌پور مشخص بوده است.

تاکنون هویت برخی از کشته‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران در رسانه‌های منتشر شده است. از این میان برخی از خانواده‌ها نیز علی رغم وجود فشار مقام‌های امنیتی تصمیم گرفته‌اند که کشته شدن نزدیکان و فرزندان خود را با رسانه‌ها در میان بگذراند.

ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، مسعود هاشم‌زاده، محسن روح‌الامینی، کیانوش آسا، علیرضا افتخاری، امير جوادی لنگرودی، یعقوب بروایه، داود صدری، مسعود هاشم‌زاده، اشکان سهرابی از جمله شهروندانی هستند که در جریان رویدادهای پس از انتخابات در خیابان یا در زندان جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال وب سایت «مجموعه فعالان حقوق بشر» با انتشار نام بیش از هفتاد نفر، اعلام کرده است که این افراد در جریان رویدادهای پس از انتخابات کشته شده‌اند. برای رادیو فردا تاکنون امکان تأیید همه افراد این فهرست میسر نشده است.
XS
SM
MD
LG