لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

هلند به آسانی به يک چهارم پايانی رسيد


بازی هلند و اسلواکی
بازی هلند و اسلواکی
هلند با گل‌های آرين روين در دقيقه ۱۸ و وسلی اسنايدر در دقيقه ۸۴ اسلواکی را دو بر يک به آسانی شکست داد تا راحت تر از غنا، اروگوئه، آلمان و آرژانتين به مرحله يک چهارم پايانی جام جهانی ۲۰۱۰ راه يابد.

تک گل اسلواکی در آخرين ضربه بازی و در دقيقه ۴+۹۰ از نقطه پنالتی زمانی برای نگرانی هلند باقی نگذاشت؛ زيرا ضربه روبرت ويتک در دروازه هلند با سوت پايان مسابقه از سوی آلبرتو اونديانو، داور اسپانيايی همراه شد. اين دومين گل خورده هلند بود که هر دو از نقطه پنالتی به ثمر رسيد.

در حضور تعداد بسيار زياد تماشاگران نارنجی پوش هلند در ورزشگاه موزس مابهيدای شهر دوربان، اسلواکی در حالی رويای شگفتی‌آفرينی هايش به پايان رسيد که حالت دفاعی‌اش با هنرنمايی دانی يل روبن و گل برتری هلند درهم شکست.

پاس بلند وسلی اسنايدر از نيمه زمين هلند در جناح راست توسط روبن مهار شد و او با شگرد هميشگی‌اش پا به توپ در عرض زمين پيش رفت و ناگهان با شليک پای چپ دروازه اسلواکی را گشود.

پس از اين گل اسلواکی از حالت دفاعی بيرون آمد. با اين که هلند نشانی از بازی سراسر تهاجمی اش نداشت و بازيکنان کليدی اين تيم در بند بازی حساب شده تيم فاتح ايتاليا بودند، کم کم تيم منطقه اروپای شرقی به جست و جوی روزنه ای در دفاع هلند پرداخت.

در نيمه دوم بازی تهاجمی‌تر اسلواکی فرصت بيشتری به مردان ميانی و حمله هلند داد تا در حمله های خود منتظر زدن ضربه بعدی به حريف سرسخت شوند.

اين فرصت ديرهنگام دست داد و به دنبال ضربه آزاد از جناح چپ «ديرک کايت» ارزش بازی اش را نشان دهد و پس از خروج ناموفق دروازه‌بان حريف توپ را عرضی برای وسلی اسنايدر آماده سازد تا توپ را موفق‌تر از مدافعان بهم ريخته حريف به گل دوم و اطمينان بخش بدل کند.

خط دفاعی هلند که چندبار در برابر مهاجمان مصمم حريف به خود لرزيده بود، در آخرين ثانيه وقت تلف شده با عملکرد متزلزل خود، دروازه‌بان را وادار به شيرجه به روی پای روبرت ويتک، و به اعتقاد داور خطای پنالتی کرد.

به ثمر رسيدن گل لحظه‌ای برای اسلواکی فرصت خوديابی نداشت. اما تيم ولاديمير ويس با يک بازی با روحيه در برابر تيم برنده در هر سه بازی گروهی، لحظه ای چهره يک تيم مغلوب به خود نگرفت و در نيمه دوم با چهار مهاجم و با پاسهای کوتاه در عمق و عرض زمين، خط دفاعی شکل گرفته و هماهنگ هلند را با هنر مردان مصمم خود چند بار بهم ريخت. از دقيقه ۶۷ ميروسلاو استوچ، بازيکن ساکن هلند زنگ خطر را برای خط دفاع هلند به صدا درآورد و روبرت ويتک ضربه ای خطرناک به زير ديرک دروازه هلند داشت که مارتن استکلن بورخ، دروازه بان هلندی با واکنشی سريع آن را به کرنر منحرف کرد.

در حالی که شش دقيقه به پايان وقت معمولی باقی مانده بود، هلند در غياب روبن تعويض شده به گل دوم خود رسيد و اين بار اسنايدر دومين گل خود در اين رقابتها را به ثمر رساند.

پس از تک گل بسيار ديرهنگام اسلواکی، هلند روانه پايتخت شد تا در ورزشگاه اليس پارک ژوهانسبورگ با برنده بازی برزيل با شيلی بازی کند.
XS
SM
MD
LG