لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۰

اخبار ضد و نقیض درباره حادثه اتوبوس ایرانی در دمشق


در حالی که شبکه العالم و خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از دفتر حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در زینبیه سوریه خبر از انفجار و آتش سوزی یک اتوبوس ایرانی در دمشق داده‌اند، وزیر کشور سوریه علت حادثه را ترکیدن تایر این اتوبوس در هنگام تعویض اعلام کرد و از کشته شدن سه نفر در پی این حادثه خبر داد.

پیشتر شبکه العالم به نقل از «منابع غیر رسمی» گزارش داده بود که در اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی در دمشق شش نفر کشته شده‌اند.

شبکه تلویزیونی العالم همچنین به نقل از دفتر حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در زینبیه دمشق گزارش داده بود که این اتوبوس «هنگام انفجار» خالی از مسافر بوده اما راننده و کمک راننده ایرانی به همراه چند رهگذر کشته شده‌اند؛ در این گزارش همچنین قید شده است که این اتوبوس دچار آتش‌سوزی شده است.

این گزارش می‌افزاید انفجار در نزدیکی یک جایگاه سوخت در ساعت ۸:۴۰ روز پنجشنبه به وقت سوریه و نزدیکی بیمارستان امام خمینی دمشق روی داده است.

با این حال سعید سمور، وزیر کشور سوریه ضمن رد حمله تروریستی به این اتوبوس اعلام کرد این حادثه «هنگام تعویض تایر» روی داده و دو کارگر و راننده اتوبوس که کنار آنها بوده است، کشته شده‌اند.

تلویزیون ایران نیز گزارش داده است که انفجار در یک جایگاه سوخت روی داده است. در همین حال در گزارش تلویزیون المنار آمده است راننده، کمک‌راننده و یک مکانیک در این انفجار کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که در پی انفجار این اتوبوس علاوه بر چند کشته،‌ چندین نفر نیز زخمی شده‌اند و شیشه‌های ساختمان‌های محل نیز شکسته است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از عکاس خود گزارش داده است که قسمت انتهایی این اتوبوس بیشترین آسیب را دیده و تکه‌های این خودرو در اطراف پخش شده است.

بنا بر گزارش شبکه العالم سعید سمور، وزیر کشور سوریه، و نیروهای پلیس و امنیتی این کشور با حضور در محل انفجار به بررسی علت این حادثه پرداخته‌ بودند.
XS
SM
MD
LG