لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۹

استقلال از شکست پيروزی ساخت


بازی استقلال-سایپا
بازی استقلال-سایپا
در رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، استقلال مسابقه باخته را در نيمه دوم به پيروزی سه بر دو عوض کرد و موفق‌ترين تيم تا پيش از مسابقه‌های روز دوم هفته نهم، فولاد بود که پيکان را با شش گل درهم کوبيد.

در حضور حدود ۲۵۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه آزادی استقلال با يک بازی ناموفق در نيمه نخست با بازی خوب سايپا يک بر صفر عقب بود.
در حالی که سرعت مهاجمان استقلال چربش کامل بر کندی مدافعان سايپا داشت، آرش برهانی سه بار با شاه ويسی، دروازه‌بان تيم کرجی تک به تک شد تا هر سه بار ناموفق نشان دهد.

در مقابل بازی خوش آهنگ مردان ميانی سايپا با هشياری کريم انصاريفرد به نتيجه رسيد و وقتی در دقيقه ۳۹ مانور تماشايی ابراهيم صادقی، کاپيتان با تجربه سايپا از ميانه ميدان با يک پاس عالی به فضای خالی و برای حرکت بدون توپ انصاريفرد کامل شد، مهاجم جوان در داخل محوطه جريمه مانوری موفق در برابر مدافعان دستپاچه تيم آبی داشت و با يک ضربه گل برتری نيمه نخست سايپا را به ثمر رساند.

برتری سايپا تا دقيقه ۶۱ پابرجا ماند و در حالی که بازی بی روح دو تيم تماشاگران را کم کم نااميد می‌ساخت، گل اميرحسين صادقی پيش تاخته رنگ بازی را عوض کرد. با ارسال يک توپ از جناح راست، هجوم فرهاد مجيدی و استقبال شاه ويسی از توپ، موقعيت را برای صادقی فراهم ساخت تا بازی را به تساوی بکشاند.

اين گل تيم سايپا را برهم ريخت و در مقابل استقلالی‌ها را با روحيه ساخت تا گل‌های دوم و سوم را هم بزنند. کاپيتان فرهاد مجيدی در دقيقه ۶۹ و آرش برهانی در دقيقه ۷۴ گلهای بعدی را زدند تا در ۱۳ دقيقه سايپا پاک باخته شود.

کريم انصاريفرد در دقيقه ۱+۹۰ خطای پنالتی حنيف عمرانزاده را به گل دوم خود و سايپا بدل کرد، اما فرصتی برای بازيابی بازيکنان محمد مايلی کهن باقی نماند.

استقلال با اين آرايش در برابر سايپا به پيروزی رسيد: وحيد طالب‌لو - پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حنيف عمران ‌زاده، مهدی اميرآبادی (از دقيقه ۵۷ ميلاد می داوودی)،جواد شيرزاد (از دقيقه ۸۰ بيژن کوشکی)، فرزاد آشوبی، ايمان مبعلی، مجتبی جباری - فرهاد مجيدی (کاپيتان) و آرش برهانی (از دقيقه ۸۹ فيليپ د سوزا). سرمربی: پرويز مظلومی.

سپاهان و يک تساوی ديگر

سپاهان، قهرمان فصل پيش، در حضور حدود ۵۰۰ تماشاگر در ورزشگاه دستگردی اکباتان (تهران) به يک تساوی ديگر دست يافت و در برابر تيم تازه صعود کرده نفت بدون گل متوقف شد.

ابراهيم توره، مهاجم سنگالی تيم سپاهان يک بار در نيمه نخست توپ را به تير دروازه نفت زد و در دقيقه ۳۰ غلامرضا جباری، داور بازی، رای دستيارش در اعلام هند پنالتی هادی عقيلی به سود ياران فرکی را نپذيرفت تا دروازه تيم پر مهره و صاحب بازيکنان پرتعداد ملی پوش شهر اصفهان، تهديد جدی نشود.

نفت با اين تساوی به امتياز ۱۲ رسيد و شاگردان اميرقلعه نويی تا پيش از ساير مسابقه‌های هفته نهم، با ۱۳ امتياز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گيرند.

تيم تراکتورسازی در خانه مس کرمان به تساوی يک بر يک دست يافت. در حضور حدود ۶۰۰۰ تماشاگر مصطفی سيفی در دقيقه ۳۷ به مس برتری داد و محمد ابراهيمی در دقيقه ۶۵ گل تساوی بخش را برای تراکتورسازی به ثمر رساند.

دومين مسابقه پر گل روز در بندرانزلی بود که ملوان با گل‌های مهرداد اولادی در دقيقه‌های ۴۶، ۴۸ و ۶۷ شاهين بوشهر را سه بر دو شکست داد.

امجد شکوه‌مقام در دقيقه ۶۲ و عباس پور خسروانی در دقيقه ۷۸ برای شاهين بوشهر گل زدند. پنجمين شکست شاهين موقعيت حميد استيلی، سرمربی تيم بوشهر را به خطر انداخت.

پاس در رده چهارم

پاس با يک گل ديرهنگام و با ضربه پنالتی دقيقه ۹۰ امير محبی در همدان يک بر صفر صبای قم را شکست داد تا با ۱۵ امتياز تا رده چهارم خود را بالا بکشد. تنها تيم صنعت نفت در بازی با تيم استيل آذين می تواند اين مقام را ازپاس بازگيرد.

استقلال با ۱۶ امتياز بعد از ذوب آهن ۱۹ امتيازی و پرسپوليس ۱۷ امتياز در رده سوم باقی ماند. ذوب آهن با راه آهن يک بازی به تعويق افتاده در پيش دارد و مسابقه پرسپوليس با شهرداری روز شنبه در تبريز انجام می شود.

فولاد با شش گل پيکان را خرد کرد

شکست سنگين شش بر صفر پيکان قزوين از فولاد در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی اهواز، نشانه ای از اخراج محمد احمدزاده، سرمربی انزلی چی پيکان بود. عجيب اين که پس از نيمه بدون گل نخست، در نيمه دوم پيکان در هم شکست و در شش گلی که به ثمر رسيد، آرش افشين با زدن چهار گل در دقيقه های ۵۱، ۵۸، ۸۵ ، ۲+ ۹۰ به دروازه متزلزل پيکان گلزن روز بود. اين لرزش در دقيقه‌های وقت تلف شده بيشتر به چشم آمد و نشان از از هم پاشيدگی تيم قزوينی داشت. بختيار رحمانی در دقيقه ۷۷ و مهدی مومنی در دقيقه ۵+ ۹۰ گلهای ديگر ياران مجيد جلالی را زدند.

علف‌های هرز به جای چمن در ورزشگاه انزلی

خبرگزاری فارس گزارش داد که پيش از فرا رسيدن فصل سرد، چمن ورزشگاه تختی انزلی در معرض خرابی بيشتری قرار گرفته و در معرض نابودی است.

برپايه اين گزارش در حال حاضر به جای چمن علف‌های هرز زمين را فرا گرفته است.

با انجام مسابقه‌های روز بعد، ليگ برتر ايران پس از دو هفته بار ديگر برای ۱۸ تعطيل می شود تا تيم ملی برای رقابت‌های غرب آسيا به اردن برود.
XS
SM
MD
LG