لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

اخراج علی کریمی به دلیل «روزه‌خواری»


علی کریمی
علی کریمی
علی کريمی کاپيتان تيم استيل آذين ايران يک روز پس از انتشار خبر «روزه‌خواری» وی، از سوی باشگاه استيل آذين اخراج شد. او به تازگی از تيم ملی ايران هم اخراج شده بود.

سايت باشگاه استیل آذین روز شنبه اعلام کرد: «استيل آذين وظيفه خود می داند در مقابل عدم تمکين در اجرای مقررات و حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری علی کريمی، يکی از بازيکنان تيم فوتبال اين باشگاه و عدم رعايت شئونات ماه مبارک رمضان در جريان تمرين به وظيفه دينی و قانونی خود عمل نموده و اخراج اين بازيکن را اعلام نمايد.»

بعد از مطرح شدن موضوع روزه‌خواری کريمی در جلسه تمرين، توهين به مسئولان منشور اخلاقی و اختلاف او با سردار آجرلو، مدير عامل اين تيم، استيل آذين شنبه شب در برابر استقلال، بازی دو بر يک خورده را با خوردن يک گل ديرهنگام در وقت تلف شده دو بر دو مساوی کرد و دراين بازی هم علی کريمی به عنوان مدافع به طور کامل بازی کرد؛ اما روز بعد اخراجش از باشگاه اعلام شد.

علی کريمی هم در گفت‌و‌گويی با خبرگزاری دانشجويان ايران با رد روزه خواری و توهين به مسئولان منشور اخلاقی، اظهار داشت که تمام حاشيه ‌سازی‌ها در پی يک مصاحبه در مورد مديريت قبلی بوده است.

علی کريمی گفت: «من يک مسلمانم و به مسائل دينی و مذهبی اعتقاد دارم. آنها (مسئولان استيل آذين) اگر چنين ادعايی داشتند چرا همان روز (تمرين و ادعای روزه خواری) اعلام نکردند و اجازه دادند من در برابر استقلال بازی کنم.»

يادآوری دستبند سبز؛ تهديد حجت الاسلام عليپور

خبرگزاری فارس در انتشار خبر روزه خواری علی کريمی، و توهين به مسئولان منشور اخلاقی همچنين از سوی سايت دولتی افکار نيوز يادآور شد: «علی کريمی بعد از روزه خواری در پيش از تمرين با نصيحت مسئولان استيل آذين مواجه شد و بعد از صحبت‌های آنان بار ديگر به کار خود ادامه داد. بازيکن ۷۰۰ ميليونی استيل آذين پيش از اين نيز در جريان مسابقات مقدماتی جام جهانی با بستن دستبند سبز به دست خود حاشيه ساز شده بود.»

فارس همچنين می‌نويسد: «اين حرکت علی کريمی در حالی صورت می ‌گيرد که حسين هدايتی و مصطفی آجورلو (مالک و مديرعامل باشگاه استيل آذين) ، نه تنها در قبال روزه‌خواری اين بازيکن به اصطلاح ستاره سکوت کرده‌اند، بلکه در قبال توهين‌‌های او به مسئولان منشور اخلاقی نيز واکنشی نشان نداده‌اند.»

اخراج علی کريمی از تيم ملی به روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس همچنين با تاکيد بر حاشيه‌سازی کريمی با بستن مچ بند سبز در مسابقه سال پيش تيم ملی در راه جام جهانی در سئول، نوشته است: «علی کريمی که اکنون از تيم ملی هم اخراج شده، به عنوان بازيکنی نظم‌‌گريز و با اخلاقی تند و خودمحور مشهور است. او بارها عليه مديران و بزرگان فوتبال ايران موضع‌گيری های نادرستی گرفته است.»

در اردوی ده روزه ماه گذشته تيم ملی در اتريش ايران سه بازی دوستانه با تيم‌های باشگاهی ستاره سرخ صربستان، واشاش مجارستان و لاتزيوی ايتاليا انجام داد و تنها گل‌های ايران در دو بازی نخست توسط علی کريمی به ثمر رسيد و بازگشت او پيش از بازی سوم مصدوميت اعلام شد.

حمايت مهدوی کيا از کريمی

مهدی مهدوی کيا، که پس از علی دايی کاپيتان تيم ملی شده بود و اکنون کاپيتان تيم استيل آذين است در ايسنا از همبازی قديمی خود حمايت کرد.

بازيکن پيشين تيم‌های بوخوم، هامبورگ و فرانکفورت در بوندسليگای آلمان گفت: «تعجب می ‌کنم چرا يک موضوع قابل حل به اين شکل پيچيده و بحرانی می‌شود. نبايد به سادگی علی کريمی و ساير بازيکنان تيم را زيرسئوال برد. شايد او مسافر بوده و يا دارو مصرف می ‌کرده است و نمی ‌توانسته روزه بگيرد. يعنی بايد درباره مسائل شخصی افراد هم تحقيق و تفحص کرد.»

مهدوی کيا می‌افزايد: «علی کريمی تنها بازيکن ليگ ايران بوده که روزه‌خواری کرده است؟ بايد منطقی با مسائل برخورد کنيم. علی کريمی هم بازيکن کوچکی نيست که به اين راحتی همه چيز را ناديده بگيريم.»
XS
SM
MD
LG