لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

روزنامه‌های صبح یکشنبه، ۹ اسفندماه


روزنامه تهران امروز نامه یک نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون اول محمود احمدی نژاد را منعکس کرده و نوشته که الیاس نادران در این نامه که نسخه از آن به وزیر اطلاعات و وزیر کشور نیز ارسال شده اتهامات تازه ای را به محمد رضا رحیمی وارد کرده است.

به نوشته این روزنامه آقای نادران در نامه خود از معاون اول محمود احمدی نژاد را به «جعل عنوان دکترا» متهم کرده و همچنین خطاب به وی نوشته «در جریان انتخابات مجلس هشتم توسط آقای جابر ابدالی، پول‌هایی را بین نامزدهای مجلس توزیع كرده‌اید. آیا ممكن است نسبت به منشا این پول‌ها توضیح بفرمایید تا به عنوان نماینده مردم بتوانم موكلینم را در جریان امر قرار دهم؟ و آیا ممكن است توضیح بفرمایید كه چک‌های چند میلیاردی و چند صد میلیونی كه به حساب شما واریز شده است از چه حساب‌هایی و مربوط به چه افرادی است؟»

تهران امروز بایادآوری اینکه «آغاز ماجرای رحیمی و نادران به استیضاح علی كردان باز می‌گردد» نوشته در آن ماجرا، «ابتدا ماجرای دخالت رحیمی در پرداخت پنج میلیون تومان پول به نمایندگانی كه مایل باشند از استیضاح کردان منصرف شوند، مطرح شد و در ادامه زاكانی و نادران اعلام كردند كه دوقلوی مدرک كردان نیز رحیمی است.»

این روزنامه نوشته که با وجود مطرح بودن اتهاماتی چون مدرک جعلی و فساد مالی به محمدرضا رحیمی، محمود احمدی نژاد در ۲۲ شهریور ماه سال جاری وی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرده است و به همین دلیل حتی نمایندگانی چون الیاس نادران، علیرضا زاکانی، احمد توکلی و علی مطهری که خود از نزدیکان به جناح حاکم به شمار می روند نیز به چنین انتصابی اعتراض کرده اند.


نابودی ۳۵ درصد از مرجان های خلیج فارس و دریای عمان براثر کشند قرمز

روزنامه همشهری از نابودی ۳۵ درصد از زیست‌بوم‌های مرجانی بر اثر كشند قرمز خبر داده و به نقل از مدیركل دفتر اكوبیولوژی دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست نوشته «۳۵ درصد از مرجان‌های منطقه كیش، لارک، قشم و هرمز به‌دلیل وجود پدیده كشند قرمز و عدم‌ نفوذ آب به زیستگاه‌های این آبزیان» نابود شده است.

امید صدیقی همچنین گفته که «شمار قابل توجهی از لاک‌پشت‌ها، سفره ماهی‌ها، ماهیان كف‌زی، ماهیان مناطق مرجانی و برخی پستانداران دریایی خلیج‌فارس بر اثر كشند قرمز نابود شده‌اند كه‌دراین میان، ماهیان خوراكی (تجاری) بیشترین سهم را دارند.»

پدیده كشند قرمز ناشی آلودگی محیط زیست از مهرماه سال ۸۷ محدوده وسیعی از خلیج‌فارس و دریای عمان را در برگرفت. این پدیده، نخست از جاسک تا كیش را درنوردید و در ماه‌های بعد تا سواحل بوشهر گسترش یافت؛ حتی بخشی از آب‌های خوزستان را هم فرا گرفت.
مدیركل دفتر اكوبیولوژی دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست به روزنامه همشهری گفته که در حال حاضر پدیده کشند قرمز به‌طور طبیعی كاهش یافته اما احتمال افزایش تراكم این‌گونه و بحرانی شدن برخی مناطق خلیج‌فارس و دریای عمان همچنان باقی است.

گسترش بازداشت‌ها به اتهام شعار نویسی

روزنامه رسالت خبر داده که در روزهای اخیر شماری از افراد به اتهام «شعار نویسی» بازداشت شده اند.
این روزنامه اسامی بازداشت شدگان را اعلام نکرده اما آن ها را از جمله کسانی معرفی کرده که ذر اماکن عمومی و باجه های تلفن به شعار نویسی پرداخته اند و افزوده که برخی از بازداشت شدگان نیز «در هفته های اخیر با اقدامی متهورانه برروی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر رنگ سبز می پاشیدند.»

روزنامه رسالت با تاکید براینکه بازداشت شدگان از هواداران جنبش سبز بوده اند ادعا کرده که «با اقدام به موقع و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در طی دو هفته اخیر تعدادی از عناصر میدانی این اقدامات شناسایی و بازداشت شدند که در بازجویی های اولیه به دریافت مبالغی برای این گونه اقدامات اعتراف کرده اند که بزودی اطلاعاتی منتشر خواهد شد.»

این روزنامه درحالی وعده انتشار «اعترافات اعترافات بازداشت شدگان به اتهام شعار نویسی » را داده که اشاره‌ای به چگونگی دسترسی خود به اعترافات بازداشت شدگان نداده است.


اولین ملاقات ربانی املشی پس از دو ماه بازداشت

روزنامه اعتماد خبر داده که خانواده محمدصادق ربانی املشی روز پنجشنبه برای اولین بار با وی ملاقات کرده‌اند.
این استاد بازنشسته دانشکده علوم دانشگاه تهران از دو ماه قبل بازداشت شده و به گفته خانواده ربانی املشی روحیه وی را مثبت ارزیابی کردند

محمد رضا ربانی املشی استاد بازنشسته دانشگاه و بردار آیت الله ربانی املشی دادستان منصوب آیت الله خمینی است که از دو ماه پیش در بازداشت به سر می برد.

اعتماد همچنین خبر داده که «ویلسون عیسوی» از کشیشان کلیسای آشوری کرمانشاه نیز در منزلش بازداشت شده است.

اعدام ۳ نفر تحت عنوان اشرار مسلح در بیرجند
روزنامه خراسان از اعدام ۳نفر در بیرجند خبر داده و اعدام شدگان را «اشرار مسلح» معرفی کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه اعدام این ۳ نفر «با حضور خانواده شهدا در بیرجند» صورت گرفته ، به نقل از دادگستری این شهر نوشته «سه نفر از اشرار مسلح که اخیرا در شرق کشور پس از به شهادت رساندن جمعی از نیروهای انتظامی دستگیر شده بودند براساس حکم دادگاه انقلاب اسلامی بیرجند به اعدام محکوم شدند و رای صادره در دادستانی کل کشور تایید شد و حکم صادره با حضور خانواده های شهدا در بیرجند به مرحله اجرا درآمد.»
XS
SM
MD
LG