لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

واکنش‌ها به انتشار تصاویر چاقوکشی در «سکوی تماشاگران فوتبال»


 یکی از تصاویری که خبرگزاری فارس منتشر کرده است.
یکی از تصاویری که خبرگزاری فارس منتشر کرده است.
شکست استقلال از صنعت نفت در آبادان از رويدادهای مهم هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس بود. اما انتشار عکس‌هايی در رسانه‌ها از چاقوکشی بر روی سکوهای تماشاگران فوتبال، به این بازی ابعادی تازه بخشید.

بالا گرفتن مساله‌ای که از چند عکس خبری سرچشمه گرفته بود، مسئولان باشگاه صنعت نفت را بر آن داشت تا ادعا کنند تصويرهای انتشار يافته، در ورزشگاه آبادان نبوده و مونتاژ شده است.

از سوی ديگر مسئولان فوتبال ايران مجبور شدند در مورد اين رويداد واکنش نشان دهند و اعلام بررسی و رسيدگی به آن را وعده دهند.

کميته نظارت و ارزشيابی سازمان ليگ و همچنين فدراسيون فوتبال اعلام کردند که اين رويداد غيرورزشی را پيگيری می‌کنند. در پی اين خبر مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان مسئولان بازی نفت آبادان با استقلال تهران نيز به تهران احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه صنعت نفت آبادان با اعلام اين که برای پيدا کردن چاقوکشان با نيروی انتظامی همکاری می‌کند، معتقد است اين اتفاق برايشان مسجل نشده است.

به گفته بهزاد معظمی، مدير روابط عمومی باشگاه صنعت نفت آبادان نامه سازمان ليگ روز گذشته به باشگاه قديمی آبادان رسيده است.

او به خبرگزاری فارس گفت: «اين را هم بايد بگويم هنوز برای باشگاه صنعت نفت محرز نشده که اين اتفاق در ديدار با استقلال رخ داده است. شايد اين اتفاق بيرون ورزشگاه رخ داده يا عکس‌های منتشر شده مربوط به چند سال قبل بوده است. برای ما عجيب است چطور اين افراد در حالی که ماموران نيروی انتظامی کنترل شديدی برای ورود و خروج افراد دارند با اين چاقو وارد ورزشگاه شده‌اند؟ هيچ يک از افرادی که در ورزشگاه بوده‌اند اين زد و خورد را نديدند و برای ما اين مسئله عجيب است.»

برپايه گزارش‌های منتشر شده، مهدی محمدنبی، دبيرکل فدراسيون فوتبال خواهان بررسی و برخورد با اين رويداد، از سوی سازمان ليگ شده است.

عزيز محمدی، رئيس رييس سازمان ليگ هم اعلام کرده است به اين کار اقدام خواهد کرد. او در سايت فدراسيون فوتبال اعلام کرد: «کميته نظارت و ارزشيابی سازمان ليگ و همچنين خود فدراسيون فوتبال در حال پيگيری اتفاقات ورزشگاه‌های تختی آبادان هستند. در اين مورد مديرعامل باشگاه نفت آبادان و مسئولين بازی را احضار کرده‌ايم.»

رئيس سازمان ليگ به اين اعتراف کرده است که «البته درچند سال گذشته شاهد چاقوکشی در داخل ورزشگاه‌ها نبوده‌ايم، اما با اين پديده به شدت برخورد می‌کنيم، چرا که بايد فضای ورزشگاه‌ها برای انجام بازی‌ها و شور و هيجان سالم در ميان تماشاگران، امن باشد.»
XS
SM
MD
LG