لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۷

تذکر نیروی انتظامی به ۶۲ هزار «بدحجاب» در استان قم


در حالی که جنجال بر سر گفته‌های محمود احمدی‌نژاد درباره حجاب هنوز فروکش نکرده، خبرها حاکی از آن است که نیروی انتظامی در همین زمینه در استان قم بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو را توقیف کرده و به بیش از ۶۲ هزار «بدحجاب» تذکر داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه‌های ایران گزارش داده است که سرهنگ مهدی خراسانی، رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم، با اشاره به عدم رعایت حجاب اسلامی توسط برخی از زنان در استان قم گفت که ترویج «بدحجابی و بی‌بندوباری در کشور» از اهداف دشمن در به راه انداختن جنگ نرم است و «دشمنان با این کار سعی در خدشه‌دار کردن عفت عمومی جامعه را دارند».

آقای خراسانی افزود:‌ «پلیس امنیت عمومی استان قم در راستای برخورد با بدحجابی و ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف میان اقشار مختلف، اقدام به برخورد با رانندگان بدحجاب در سطح استان کرده است.»

گفتنی است جمعيت قم طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ايران برابر با ۹۵۹٫۱۱۶ نفر اعلام شده است.

موضوع حجاب و برخورد با آن چه مقامات جمهوری اسلامی «بدحجابی» می‌خوانند به تازگی در میان این مقامات بالا گرفته است.

هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه خود با تلويزيون دولتی ایران اعلام كرد که «برخورد با دو تار موى زنان و جريمه نقدى آنان در خيابان توسط مأموران نيروى انتظامى هيچ ربطى به دولت ندارد».

آقاى احمدى‌نژاد همچنین مدعی شد که دولت او «واقعاً در مسئله برخورد با بدحجابی هيچ دخالتى ندارد» و حتى مواردى از اين دست را كه «از زن و مردى در خيابان سؤال شود چه نسبتى با هم دارند» توهين مى‌داند.

اين اولين باری نيست که محمود احمدی‌نژاد درباره موضوع حجاب و برخورد با «بدحجابی» سخن گفته و دولت خود را از آن برکنار دانسته است.

آقای احمدی‌نژاد در مبازرات انتخاباتیش نیز گفته بود که لباس مردم موضوع مهمی نیست و دولت باید به «مسائل بزرگ‌تری» بپردازد.

با این حال اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران با واکنش تند رسانه‌ها و چهره‌های اصول‌گرای حامی دولت روبه‌رو شده است.

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد ضمن حمایت از نیروی انتظامی در برخورد با «بدحجابی» گفت: «هیچ کس حق ندارد دست نیروی انتظامی را در مبارزه با بدحجابی ببندد.»

ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، نیز در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره مبارزه با «بدحجابی» گفت: «امروز اخلاق جامعه در گرو مبارزه با مفاسد اجتماعی است و نیروی انتظامی نیز نباید در برخورد با بدحجابان غفلت کند.»

روزنامه کیهان نیز که مدیر مسئول آن توسط هبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شود در واکنشی تند به اظهارات محمود احمدی‌نژاد نوشت که «به نظر می‌رسد متاسفانه برخی مشورت‌های غلط در این زمینه به رئیس جمهور محترم داده می‌شود که با بنیان اسلامی و انقلابی تفکر ایشان در تضاد است».

پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد برخورد با مسئله حجاب و مبارزه با «بدحجابی» به روش‌های مختلف از سوی دولت اعمال شده که از آن جمله می‌توان به طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» و طرح «مبارزه با بدحجابی و مزاحمین نوامیس» اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG