لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

مازیار بهاری جايزه روزنامه‌نگاری «هنرى نانن» را دریافت کرد


مازیار بهاری؛ به هنگام دریافت جایزه هنری نانن
مازیار بهاری؛ به هنگام دریافت جایزه هنری نانن
جايزه روزنامه‌نگارى «هنرى نانن»، شامگاه جمعه طى مراسمى در شهر هامبورگ در آلمان، به مازيار بهارى خبرنگار روزنامه نيوزويک به نمايندگى از سوى روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تحت فشار ايران اهدا شد.

مازيار بهارى خبرنگار ايرانى- كانادايى هفته‌نامه نيوزويک كه براى پوشش خبرى دور دهم انتخابات رياست جمهورى ايران به تهران سفر كرده بود در سى و يكم خرداد ماه ۸۸ بازداشت و پس از يكصد و هجده روزحبس با سپردن وثيقه آزاد و از ايران خارج شد.

پیشتر در توجیه اعطای جایزه هنری نانن به روزنامه‌نگاران ایرانی، از دستگیری‌های غیرقانونی، ربودن خبرنگاران و اهالی قلم از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، نظارت و کنترل شدید دولت بر مطبوعات و بالاخره از اقدام‌های خشونت آمیز و اذیت و آزار و شکنجه علیه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران سخن به میان رفته بود.

اکنون نیز در مراسم اعطای این جایزه، «توماس اوستركورن» سردبير مجله آلمانى اشترن و عضو هيئت داوران جايزه هنرى نانن گفته است كه به دور از هر گونه مبالغه، ايران هم اكنون يكى از بزرگترين زندان روزنامه‌نگاران در جهان است.

وى همچنين گفت كه روزنامه‌نگاران ايرانی زير فشار حكومت اسلامى ايران در عذاب بوده اما تسليم نشده‌اند و همچنان براى آزادى رسانه‌ها خبرى پيكار مى‌كنند.

جايزه هنرى نانن شش سال است كه به افرادى داده مى‌شود كه در عرصه رسانه‌هاى گروهى و همچنين در زمينه فرهنگ و ادب خدماتى انجام داده‌اند. آقای نانن که این جایزه به نام اوست از روزنامه‌نگاران برجسته آلمانى است كه ۵۸ سال پيش هفته‌نامه پرفروش «اشترن» را بنيان گذاشته است.

در همین حال آن طور که شهرام میریان، خبرنگار رادیو فردا در آلمان، گزارش کرده است، همزمان با اعطاى جايزه هنرى نانن به روزنامه‌نگاران تحت فشار ايرانی، دولت ايالتى هامبورگ اعلام كرد كه به زودى شمارى از خبرنگاران پناهجوی ايرانى را كه ماه‌هاست در تركیه به سر مى‌برند، خواهد پذيرفت.

در همین زمینه خانم مولر، رئيس فراكسيون سبزها در مجلس ايالتى هامبورگ، با اشاره به پيامدهاى ناشى از انتخابات رياست جمهورى سال گذشته در ايران گفت كه آن دسته از خبرنگاران ايرانى كه از كشورشان گريخته اند به حمايت كشور هاى دموكرات و آزاد نيازمندند.
XS
SM
MD
LG