لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۸

دست کم ۱۵۸ کشته در سانحه هوایی در جنوب هند


بیش از ۱۵۰ مسافر هواپیمای سانحه‌دیده ایر ایندیانا کشته شده‌اند
بیش از ۱۵۰ مسافر هواپیمای سانحه‌دیده ایر ایندیانا کشته شده‌اند
یک هواپیمای خطوط هواپیمایی دولتی هند (ایر ایندیانا) که بامداد روز شنبه به وقت محلی از دبی عازم مانگالور در ایالات کارناتاکا در جنوب هند بود، هنگام فرود در فرودگاه این شهر دچار سانحه شد و ۱۵۸ سرنشین آن کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هنگام فرود از باند فرودگاه خارج شد و پس برخورد با جنگل اطراف آتش گرفت.

بر اساس این گزارش تمامی مسافران این هواپیما شهروندان هندی بودند که از دبی به کشورشان باز می‌گشتند. تصاویر تلویزیونی حاکی از انتقال مجروحان این سانحه به بیمارستان محلی شهر مانگالور است.

وی اس آچاریا، فرماندار ایالت کارناتاکا، از مردم محلی خواست تا با خودداری از ورود به محل حادثه با مسئولان همکاری کنند.

اگرچه علت اصلی این حادثه هنوز معلوم نیست با این حال معاون پلیس مانگالور به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً بارش شدید باران علت این حادثه بوده است.

در همین‌حال خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مدیر شرکت ارایندیا، خبر داد که اختلال در سیستم ترمز و باران شدید در مانگالور احتمالاً از علل اصلی سانحه باشند.

پارفول پاتل‌، وزیر هواپیمایی کشوری هند، به منظور بررسی علل سقوط این هواپیمای خطوط هوایی دولتی عازم محل حادثه است.

بسیاری از مردمان ایالت کارناتاکا در جنوب هند، در کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس به کارهایی کم درآمد نظیری ساختمان سازی مشغولند.

این افراد بیشتر حقوق خود را به کشورشان می‌فرستند و سالیانه یکبار به دیدن اعضای خانواده‌شان به هند باز ‌می‌‌گردند.

این سانحه بدترین سانحه هوایی در هند طی ۱۰ سال گذشته بوده است، در سال ۲۰۰۰ در اثر سقوط هواپیما در پانتا هند ۶۱ نفر جان خود را از دست دادند، ‌اما بدترین سانحه هوایی در هند به سال ۱۹۹۶ بازمی گردد که در آن ۳۴۹ سرنشین یک هواپیمای مسافربری در نزدیکی دهلی نو کشته شدند.
XS
SM
MD
LG