لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

انفجار در مجتمع پتروشیمی خارک جان چهار نفر را گرفت


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
وقوع انفجار در مجتمع پتروشيمی خارک در استان بوشهر شنبه‌شب به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن دست کم هفت تن دیگر انجامید. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌سوزی ناشی از این انفجار در نیمروز یکشنبه مهار شده است.

گرچه خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از بخشدار خارک علت این انفجار را فشار بالا در برج مرکزی این مجتمع پتروشیمی اعلام کرده است اما شانا، خبرگزاری وابسته به وزارت نفت ایران می‌گوید که علت این حادثه هنوز مشخص نشده است.

گزارش ایرنا همچنین حاکی از آن است که اجساد هر چهار جان‌باخته این حادثه شناسایی شده و مصدومان نیز به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی خارک، از ساعت ۱۹.۳۰ بعد از ظهر روز شنبه آغاز شد و بر اساس گزارش شانا در نیمروز یکشنبه با تلاش کارکنان پتروشیمی خارک مهار شده و اکنون نیز عملیات پاک‌سازی در محوطه آتش‌سوزی ادامه دارد.

در همین حال مدیرکل بحران استان بوشهر به ایرنا گفته است که از آنجا که پتروشیمی خارک بخشی از برق مصرفی منطقه را تأمین می‌کند، ‌احتمال بروز مشکلاتی در برق‌رسانی استان وجود دارد.

مجتمع پتروشیمی خارگ در سال ۱۳۴۸ به منظور بازیافت گازهای پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد از حاصل چاه‌های حوزه نفتی فلات قاره ایران احداث و در سال ۱۳۷۳ واحد متانول پتروشیمی خارگ برای استفاده بهینه از مشتقات گازی تولید شده به این مجموعه اضافه شد.

پتروشیمی خارگ جزو پتروشیمی‌های غیر دولتی و سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی و پس‌انداز کارکنان شرکت ملی نفت ایران، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی،‌ شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری،‌ صندوق بازنشستگی کشوری،‌ شرکت سرمایه‌گذاری شیمیایی و سلولزی تامین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی است.

در حال حاضر بیش از چهارصد نفر در مجتمع پتروشیمی خارگ کار می‌کنند.
XS
SM
MD
LG