لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

شمار قربانیان ایرانی سانحه سقوط اتوبوس در فیلیپین افزایش یافت


پلیس با کمک ساکنان محلی اجساد و زخمی‌ها را از درون دره بیرون آوردند
پلیس با کمک ساکنان محلی اجساد و زخمی‌ها را از درون دره بیرون آوردند
یک روز پس سانحه سقوط اتوبوس حامل گردشگران ایرانی به دره‌ای در نزدیکی شهر بالامبان در مرکز فیلیپین گزارش‌ها از افزایش شمار قربانیان این سانحه به ۲۲ نفر حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز یکشنبه یک اتوبوس که حامل ده‌ها گردشگران ايرانی بود در جاده‌ای کوهستانی به دلیل بریدن ترمز به داخل دره‌ای ۳۰ متری نزديک شهر بالامبان سقوط کرد که در جریان آن تاکنون ۲۲ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند.

این گزارش می‌افزاید جسد ۲۰ ایرانی که در میان آنها دو پسر بچه نیز دیده می‌شود به همراه راننده فیلیپینی و صاحب اتوبوس به سردخانه بین‌المللی استان سیبو تحویل داده شده است.

گزارش آسوشیتدپرس همچنین حاکی است که مقام‌های سفارت ایران در مانیل و همچنین خانواده برخی از قربانیان در محل سردخانه حضور داشتند.


در همین باره یک مقام پلیس محلی به خبرگزاری آسوشیتد پرس با اشاره به مفقود شدن ۹ نفر از ۵۵ مسافر این اتوبوس گفت از آنجایی که تعداد دقیق مسافران اتوبوس مشخص نیست، نیروهای نظامی در حال شمارش دوباره تعداد مسافران هستند.

آن طور که خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش می‌دهد بیشتر این گردشگران، دانشجویان پزشکی در شهر بالامبان در ۵۶۰ کیلومتری جنوب شرقی فیلیپین بوده‌اند. این منطقه یکی از مناطق معروف تجاری و گردشگری دی فیلیپین به شمار می‌رود.

همین مقام پلیس اضافه کرد هنوز معلوم نیست که این گروه از دانشجویان برای تفریح به این منطقه سفر کرده بودند یا در راه یک مأموریت پزشکی بودند.

گفته می‌شود کیفیت بد اتوبوس‌ها، بدی جاده‌ها و عدم رعایت مقررات رانندگی عوامل حوادث جاده‌ای در فیلپین هستند.
XS
SM
MD
LG