لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

مرگ ۱۶ گردشگر ایرانی و پاکستانی در اثر سقوط اتوبوس به دره در فیلیپین


اتوبوس واژگون شده در دره در نزدیکی شهر بالامبان
اتوبوس واژگون شده در دره در نزدیکی شهر بالامبان
بر اثر سقوط يک اتوبوس گردشگری حامل شهروندان ايرانی و پاکستانی به دره ای در نزدیکی شهر بالامبان در مرکز فيليپين در روز یکشنبه دست کم ۱۸ نفر کشته و بیش از ۳۱ نفر زخمی شدند.

ارسون دیگال، یک مقام پلیس فیلیپین، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که روز یکشنبه یک اتوبوس که حامل ده‌ها گردشگران ايرانی و پاکستانی بود در جاده‌ای کوهستانی به دلیل بریدن ترمز به داخل دره ای ۳۰ متری نزديک شهر بالامبان سقوط کرد که بر اثر اين سانحه راننده فيليپينی راهنمای گردشگران و چندين مسافر آن کشته شدند.

مأموران پلیس با کمک مردم محلی دست کم ۱۰ نفر از اجساد کشته‌شدگان را که در میان آنها جسد دو کودک نیز دیده می‌شوند از لاشه اتوبوس در ته دره بیرون آورند.

همچنین گفته می‌شود حدود ۳۱ نفر نیز زخمی شده‌اند که دست کم هفت نفر از مجروحان پس از انتقال به در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از همین مقام پلیس محلی گزارش داد که هنوز تعدادی از مسافران در لاشه اتوبوس گرفتار شده‌اند.

آن طور که خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش می‌دهد بیشتر این گردشگران، دانشجویان پزشکی در شهر بالامبان در ۵۶۰ کیلومتری جنوب شرقی فیلیپین بوده‌اند.

مقامات پلیس همچنین گفته‌اند که هویت کشته شدگان را از طریق کارت شناسایی آنها و بستگانشان شناسایی کرده‌اند.

یک مقام نظامی شهر بالامبان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که اجساد کشته‌شدگان و زخمی‌ها به یک پادگان نظامی در نزدیکی بالامبان انتقال داده شدند تا از آنجا به بیمارستان منتقل شوند.

سفارتخانه‌های ایران و پاکستان هنوز واکنشی به این سانحه نشان نداده‌اند.

گفته می‌شود کیفیت بد اتوبوس‌ها، بدی جاده‌ها و عدم رعایت مقررات رانندگی عوامل حوادث جاده‌ای در فیلپین هستند.
XS
SM
MD
LG