لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۲

بانکوک در تایلند، همچنان در دود و آتش


در حالی که روز چهارشنبه دو تن از رهبران سرخ‌پوش‌های معترض تایلند با هدف ممانعت از خون‌ریزی بیشتر خود را تسلیم پلیس کردند، از بانکوک خبر می‌رسد که درگیری‌ها در خیابان‌ها و ساختمان‌های این شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، به دنبال درگیری شدید روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت، بین نیروهای ارتش تایلند و معترضان سرخ‌پوش در ‌«پی‌نی‌پارک» ‌‌‌در مرکز شهر بانکوک، دو تن از رهبران مخالفان علاوه بر تسلیم شدن از طرفداران خود خواستند که به منظور جلوگیری از خون‌ریزی‌های بیشتر خود را به نیروهای پلیس تسلیم کنند.

طبق آخرین اخبار رسیده، تاکنون در درگیری‌های روز چهارشنبه ۵ نفر کشته و ۶۴ نفر زخمی شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که یک خبرنگار ایتالیایی کشته و دو خبرنگار دیگر به‌شدت زخمی شده‌اند.

خبرنگار سی‌ان‌ان از قول یک شاهد عینی می‌گوید که دود سیاه ناشی از آتش لاستیک اتومبیل از فاصله دور دیده می‌شود و صدای تیراندازی و انفجار هنوز به گوش می‌رسد.

به گزارش سی‌ان‌ان، اگرچه نیروهای نظامی تایلند موفق شدند اصلی‌ترین محل استقرار معترضان سرخ‌پوش در پی‌نی‌پارک در مرکز بانکوک را تصرف کنند، گفته می‌شود که معترضان سرخ‌پوش ۱۲ ساختمان بزرگ از جمله بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر بانکوک و ساختمان کانال ۳ تلویزیون تایلند را به تصرف خود درآورده‌اند.

در همین حال گفته می‌شود بسیاری از مردم مناطق بحرانی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

برخی از سفارتخانه‌های غربى در بانكوک ضمن بسته بودن از اتباع خود خواسته‌اند از سفر به تایلند تا آرام شدن اوضاع خودداری کنند.

ایالات متحده نیز ضمن هشدار به شهروندان خود در مورد سفر به تایلند اعلام کرده است که خانواده دیپلمات‌های خود در صورت تمایل آنها با هزینه دولت از بانکوک خارج خواهد کرد.

در روزهای گذشته بان گی - مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، با هشدار به طرفین درگیر نسبت به عواقب این خشونت‌ها، از دولت و مخالفان خواست به میز مذاکره بازگردند.

از هفته گذشته و در جریان درگیری‌ها در تایلند، تاکنون دست‌کم ۴۰ تن کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند.
XS
SM
MD
LG