لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۸

رکورد فدرر در يک « فينال » تاريخی


راجر فدرر با پنجمين قهرمانی پياپی تنيس مردان ويمبلدون، به رکورد تاريخی بيورن بورگ دست يافت
راجر فدرر با پنجمين قهرمانی پياپی تنيس مردان ويمبلدون، به رکورد تاريخی بيورن بورگ دست يافت

راجر فدرر با پنجمين قهرمانی پياپی تنيس مردان ويمبلدون، به رکورد تاريخی بيورن بورگ دست يافت، اما برای اين موفقيت بزرگ يک « فينال » تاريخی را از رافائل نادال برد.


تنيس باز سوييسی شماره يک جهان پس از سه ساعت و ۴۵ دقيقه بازی نفسگير، سرانجام سه بر دو و با نتايج ۶-۷، ۶-۴، ۶-۷، ۲-۶ و ۶-۲ نادال اسپانيايی را شکست داد.


وقتی بازی دو بر يک به سود فدرر بود به نظر می آمد بازی در کنترل او باشد. اما نادال خستگی ناپذير تنها با دو بار از دست دادن گيم، با قاطعيت ست چهارم را برد تا بازی به ست سرنوشت ساز پنجم بکشد.
فدرر پس از آن که چهار بار در « تای بريک » و از دست گيم، با موفقيت گذشت، با « فورهند» های عالی ست پنجم را بدل به يک پيروزی حماسی کرد.


فدرر پس از پيروزی و قهرمانی به مانند بيورن بورگ سوئدی زانو زد و از جايگاه سلطنتی نيز همه به مانند تماشاگران حاضر بپا خاستند و به شدت قهرمان و حريف بازنده را با کف زدن بی وقفه تشويق کردند.


اين چيزی بيشتر از سزاواری آنان نبود، زيرا برای فدرر پنجمين قهرمانی ويمبلدون، سخت ترين فينال در اين پنج سال بود.


فدرر با چشمانی اشکبار به خبرنگار بی بی سی گفت: « هر يک از قهرمانی های گذشته ويژگی خود را داشت، اما بازی با قهرمانی چون رافا ( رافائل)، معنی ديگری تداعی می کرد. و همچنين تساوی با رکورد بيورن بورگ ...»


XS
SM
MD
LG